Nová silnice má proto odklonit tranzitní dopravu mimo zastavěné území obce.
„Stavební firma v těchto dnech zahájila realizaci stavby skrývkou ornice, aby mohl začít archeologický průzkum V rámci přeložky silnice II/385 se vybuduje nová okružní křižovatka a čtyři mosty, přičemž ve dvou případech to bude přes Čebínský a Sentický potok. Součástí stavby budou i dvě protihlukové stěny v celkové délce 1,5 km,“ uvedl ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Roman Hanák.
Stavba silnice bude realizována jihozápadně od obce Čebín v délce asi 3,7 km, vedena bude převážně po zemědělských pozemcích mimo zastavěné území. V budoucnu by měl na tuto stavbu navázat severní obchvat Hradčan.
Symbolického poklepu základního kamene se dnes ujali představitelé Jihomoravského kraje, Správy a údržby silnic JMK a zástupci společnosti Metrostav Infrastructure, která stavbu realizuje. „Věřím tomu, že prvopočáteční zdržení doženeme a lidé nejen v Čebíně, ale i v přilehlých obcích stavbu obchvatu ocení. Vzhledem k evropským dotacím musíme držet termín ukončení stavby, tedy první auta se po novém obchvatu projedou na konci roku 2023,“ uvedl radní Jihomoravského kraje pro oblast dopravy Jiří Crha.
„Realizaci stavby máme jasně definovanou projektovou dokumentací, v následujících týdnech nás čeká skrývka ornice a do konce června tu bude probíhat záchranný archeologický výzkum. Zároveň budou realizovány práce na pilotovém založení mostu a na úpravách podloží násypových těles,“ doplnil oblastní ředitel společnosti Metrostav Infrastructure Jiří Salava.
„Obchvat Čebína je letos naší největší krajskou silniční stavbou, její celková cena přesahuje 430 milionů korun. V plánu jsou i další větší novostavby, hlavně jde o obchvaty obcí, které jsou výrazně zatíženy tranzitní dopravou. Konkrétně jde o obchvat Blučiny za 800 milionů korun, za 300 milionů obchvat brněnské městské části Tuřany nebo obchvat Hradčan za 280 milionů, který by měl navazovat na právě realizovaný obchvat Čebína,“ uzavřel hejtman kraje Jan Grolich.