Objednávka Jihomoravského kraje na této železniční trati bude ve stejném rozsahu vlakové dopravy jako v současně platném jízdním řádu.
Podle původně schváleného Dopravního plánu Jihomoravského kraje měla regionální železniční dopravu ve všední dny v úseku Hodonín – Čejč nahradit autobusová doprava. Důvodem navržené změny byla nízká frekvence cestujících a úspora finančních prostředků na zajištění regionální veřejné dopravy v Jihomoravském kraji. „Sešli jsme se se zástupci dotčených obcí a na základě toho jsme pověřili společnost KORDIS, aby znovu prověřila frekvenci cestujících na této trati. Současně jsme zahájili další jednání se železničním dopravcem o technických možnostech a finanční náročnosti případného zachování stávajícího stavu. Na základě nových skutečností jsme se rozhodli spoje na trati Zaječí-Hodonín zachovat. Vidíme to v současnosti jako nejlepší řešení. Dnes shodou okolností mám naplánovanou návštěvu obcí Bořetice, Kobylí a Vrbice, kde to také starostům oznámím,“ řekl hejtman Bohumil Šimek. Z analýzy a průzkumů zaměřených na zajištění veškerých školních vazeb, které linka S52 Zaječí-Hodonín zajišťuje a s ohledem na počty cestujících a roztříštěnost školních vazeb nelze všechny tyto spoje zajistit stávajícím počtem autobusů v oblasti. „V současné době by také bylo problematické zajistit navýšení počtu autobusů dopravci krátce před koncem plnění jejich závazku veřejné služby. Zároveň se Jihomoravský kraj dohodl s Českými drahami na možnosti pokračování zajištění železniční dopravy na této lince v úseku Čejč – Hodonín i po roce 2020. Mohou nastat pouze minutové posuny z důvodu zachování přestupních návazností v Hodoníně nebo v Zaječí,“ dodal Roman Hanák, náměstek hejtmana pro dopravu.