Návrh City Identity a verbálních priorit (tj. hodnot) města Brna byl schválen v roce 2010 Radou města Brna. Jejím schválením udělalo město velký krok ke sjednocení komunikace a propagace Brna. Dále od r. 2004 užívá město své známé logo.
„Moderní město jako je Brno potřebuje mít také svůj slogan, který bude pomáhat odkrývat identitu města a zlepšovat jeho propagaci a marketing a to jak v tuzemsku, tak v zahraničí. Ze zahraničních zkušeností víme, že na rozdíl od loga není slogan žádné dogma, ale mohl by se vyvíjet s dynamikou města,“ uvedl primátor města Brna Roman Onderka.
Co bude následovat?
V následujícím
období bude vytvořena webová stránka projektu CI v rámci redakčního
systému www.brno.cz, resp. platforma s názvem „Žít Brno“. Tento web bude
obsahovat veškeré dostupné informace o důvodech vzniku CI a realizovaných
aktivitách včetně prolinků na subjekty, které se významnou mírou podílejí na CI
(např. Husa klub – Žijeme Brnem, Brno na kole apod.).
Proč si Brno zaslouží svoji značku?
Potřeba města mít definovanou svoji identitu – svoji značku vzešla z řady podnětů – ze zahraničních příkladů dobré praxe, doporučení plynoucích z Komunikační strategie města Brna, z Koncepce ekonomického rozvoje města, z mezinárodních projektů atd. Příklady ze zahraničí ukázaly, že i když má město od roku 2004 svoje logo, jehož autorkou je grafička Věra Marešová, je vhodné pro propagaci města logo dále rozvinout a podpořit. Zvolená a sloganem a vybranými hodnotami podpořená značka napomáhá spoluvytvářet obraz města, posiluje ty charakteristiky města, na kterých se jeho identita zakládá a zpětně tak posiluje i identifikaci cílových skupin s městem jako takovým.
Čím se značka města může vyjádřit?Značku můžeme vyjádřit sloganem, který je používán při propagaci města (zejména informační materiály jako jsou letáky a brožury, billboardy apod.) a který může být zároveň i v souladu se zvoleným vizuálním (grafickým) stylem města. Tuto propagaci pak můžeme podpořit přímo i nepřímo pomocí vybraných hodnot města, jež představují klíčovou součást komunikační strategie každé organizace, města nebo státu.
Jaká je tedy tvář Brna?Z mnoha výzkumů vyplývá, že současné Brno je jednoznačně vnímáno jako město orientované na rozvoj, vzdělávání a inovace, což je v souladu i s hlavním koncepčním dokumentem, kterým je Strategie pro Brno. Brno je považováno za město vysokých škol, za kreativní město, město vědy a inovací. Dále víme, že Brno je pozitivně vnímáno prostřednictvím kulturních aktivit města (divadla, muzea, koncerty, architektura, památky atd.). Mezi další významné a důležité prvky spojované s Brnem patří i atraktivní zázemí pro trávení volného času, přírodní podmínky, bohaté dějiny města, tradice, apod.