Bc. Roman Onderka, MBA

  • SOCDEM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,87. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

25.07.2014 6:09:06

V Brně začaly jezdit nové kloubové autobusy

V Brně začaly jezdit nové kloubové autobusy

V Brně začaly jezdit nové kloubové autobusy, od srpna přibydou vozy na zemní plyn

Částečná plynofikace a nákup nových vozů ve velkém – autobusový vozový park Dopravního podniku města Brna zažívá revoluční obměnu. 24. července 2014 byly ve vozovně Slatina představeny nové kloubové autobusy značky Solaris a konal se kontrolní den na plnicí stanici na stlačený zemní plyn.

„Tak rozsáhlou obnovu vozového parku Brno nepamatuje. Už příští rok tu bude jezdit sto autobusů na stlačený zemní plyn, které nejen Brňanům nabídnou pohodlné svezení a navíc budou šetrnější k životnímu prostředí. Všechny nové vozy jsou samozřejmě nízkopodlažní, což zjednodušuje cestování prakticky všem,“ uvedl primátor města Brna Roman Onderka.


Novými kloubovými autobusy typu Solaris Urbino 18 se mohou cestující svézt už od června, letos jich dopravní podnik nakoupil 22, v příštím roce jich bude ještě o 14 víc. Autobusy Solaris jsou plně nízkopodlažní se čtyřmi dveřmi, jejich celková kapacita je 165 míst, z toho 42 míst k sezení. Ve druhých dveřích je instalována manuálně ovládaná vyklápěcí plošina pro nástup a výstup osob na invalidním vozíku. Všechna sedadla jsou plastová.


Na začátku roku 2014 nakoupilo Brno 10 nových minibusů Stratos, které využívá na méně vytížených linkách. Dopravní obsluha dotčených oblastí zůstává zachována, ovšem za ekonomicky i ekologicky příznivějších podmínek.


Finišuje stavba plnicí stanice na CNG


Velmi významným projektem je částečná plynofikace autobusového vozového parku. Autobusy na stlačený zemní plyn (CNG) začnou v Brně poprvé v historii jezdit na pravidelných linkách, a to od srpna. V průběhu srpna bude také spuštěna plnicí stanice na CNG, jejíž stavba ve vozovně Slatina právě finišuje.


Plnicí stanice bude mít tři stojany, na kterých budou moci tankovat tři vozy najednou. Plnou nádrž autobusu doplní asi za šest minut a její celková minimální kapacita je sto autobusů za den. Jedná se o plnicí stanici s kontinuálním tankováním a je jedinou stanicí v České republice, která je připojená na vysokotlakou přípojku. To znamená, že plyn nečerpá ze zásobníků, ale z přímého zdroje.


Ve vozovně už se do zkušebního provozu chystá 12 autobusů na CNG. V příštím roce jich díky podpoře Evropské unie bude rovných sto. Dotace z Operačního programu Životní prostředí pokryje kromě nákupu 88 autobusů také stavební úpravy servisní haly, které jsou pro opravy autobusů na plyn nezbytné.


Statistické údaje


Aktuální počet autobusů DPMB: 306

Z toho minibusů:15

Nové kloubové autobusy Solaris: 22 (v roce 2015 celkem 36)

Autobusy na CNG: 12 (6 od výrobce SOR, 6 od Iveco, v roce 2015 celkem 100 – dodavatel dle výběrového řízení)

Podíl nízkopodlažnosti aktuálně: 43 %

Podíl nízkopodlažnosti k 31. 12. 2014: 67 %


Zdroj: MMB

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama