Na ni navazovala hojně navštívená konference „destination@centrope“.
Obě akce se věnovaly mimo jiné otázce, jakými konkrétními aktivitami lze přispět ke zlepšení vnější dostupnosti regionu CENTROPE (jako nutného předpokladu zvýšení jeho mezinárodní konkurenceschopnosti) i tomu, jak zlepšit vzájemnou dostupnost turisticky zajímavých míst v tomto regionu (tedy také na jižní Moravě). Představitelé města Brna a Jihomoravského kraje v této souvislosti vyjádřili jednoznačnou podporu modernizaci železničního uzlu v Brně a dostavbě rychlostní silnice R52, která je součástí koridoru Gdaňsk – Varšava – Katovice – Ostrava – Brno – Vídeň. Další členové regionu CENTROPE – rakouská, polská i maďarská strana – tyto projekty podpořili bez výhrad.
Brněnský železniční uzel je součástí transevropské dopravní osy Balt – Jadran. „Spojení severní a jižní Evropy je pro Brno klíčovým strategickým projektem, neboť je pro město příležitostí stát se významnou středoevropskou křižovatkou. Každá dopravní tepna pomáhá našim lidem získávat další a další kontakty se světem, přispívá k výměně zboží a růstu pracovních příležitostí. Aby se Brno stalo takovouto křižovatkou, je třeba modernizovat železniční uzel, který je v tuto chvíli bohužel tím nejužším hrdlem na celé trase spojující sever s jihem,“ uvedl primátor města Brna Roman Onderka.
Na konferenci k Baltsko-jaderskému koridoru v Evropském parlamentu dne 6. prosince 2011 vystoupila také europoslankyně za ČSSD a členka Výboru pro dopravu a cestovní ruch Olga Sehnalová, která hájila zájmy českých krajů, jimiž koridor prochází (mj. Jihomoravského). Baltsko-jaderský koridor je součástí nového návrhu nařízení Evropské komise o budoucnosti dopravní infrastruktury a jejího financování z evropských fondů.
Důležitým tématem jednání byla také modernizace a podpora obnovy brněnského železničního uzlu jako důležitého dopravního uzlu Baltsko-jaderského koridoru. „Brno je druhým největším městem České republiky a se svou širokou aglomerací nesmí být jeho dopravní strategie opomenuty. Jde o hlavního hráče regionu. Věci musíme věnovat maximální pozornost, protože v budoucnu bude mít podoba transevropské dopravní sítě přímý dopad na naši domácí ekonomickou výkonnost,“ uvedla Olga Sehnalová.
Dnes 9. prosince 2011 se ve věci modernizace brněnského železničního uzlu uskuteční schůzka na Ministerstvu dopravy ČR za účasti představitelů města Brna a Jihomoravského kraje.