Elektronické registrační pokladny
Tohle jsme četl: Elektronické registrační pokladny měly mít během příštího roku povinně statisíce živnostníků a firem. Nejdříve restaurace a hotely, později i všichni drobní obchodníci. Podle koalice prý může elektronická evidence tržeb od tří set tisíc živnostníků přinést na daních do rozpočtu až deset miliard ročněZajímalo by mě, jak si to představujete v praxi? Myslím teď to, jak budete postupně přidávat živnostníky, kteří reg. pokladny budou muset využívat? A proč vůbec takové řešení? Předpokládám, že mi jako člen RV odpovíte. Děkuji předem
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
08.07.2015 10:18:01 - Bc. Zdeněk Syblík
Dobrý den, hlavním cílem zavedení EET je srovnání podmínek podnikání pro všechny. Nejde o trestání podnikatelů, ale jde o ochranu poctivých podnikatelů, kteří řádně platí daně, před nekalou konkurencí. Systém také umožní omezit obtěžování poctivých podnikatelů kontrolami finančních úřadů. EET je nástroj, který omezí daňové úniky a podvody. Nepřiznané tržby vedou k nižším příjmům u DPH, daně z příjmů, ale následně přes vyplácení zaměstnanců na černo i jejich daní z příjmů (včetně odvodů). Navíc se stává, že někteří z těchto nepoctivých podnikatelů, resp. jejich zaměstnanci, jsou evidování na Úřadu práce, tím stát zbytečně vyplácí podpory či sociální dávky. Dodatečně vybrané inkaso daně lze použít na výdaje pro občany – např. na školství, důchody, zdravotnictví apod. Zavedení EET bude postupné v těchto krocích: - Stravovací a ubytovací služby
- Maloobchod a velkoobchod
- Ostatní až po rizikové analýze