Mgr. Martin Červíček, Brig.gen.v.v.

  • ODS
  • Náchod
  • senátor
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,45. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

08.06.2018 14:16:00

Plníme slib, který jsme dali místním občanům

Plníme slib, který jsme dali místním občanům

Svinarský most, který je již téměř půl druhého roku uzavřen pro veškerou automobilovou dopravu, dnes začali rozebírat pracovníci stavební firmy. Demontáž by měla trvat do neděle.

 Chodci se na druhý břeh Orlice dostanou po provizorní lávce, která byla zprovozněna před několika dny. Na lávku byly také přeloženy inženýrské sítě.

V polovině tohoto měsíce se začne stavět nový most v hodnotě přes 78 milionů korun. Zprovozněn by mohl být za příznivých klimatických podmínek už letos, zcela dokončen pak bude v příštím roce.

„Je to další významný moment v naší snaze obnovit v této části Hradce Králové dopravní spojení a oproti minulosti ho výrazně zkvalitnit. Plníme tím slib, který jsme dali místním občanům. Pro většinu z nich je stávající dopravní omezení každodenní komplikací. Uděláme všechno proto, aby se po novém mostě mohlo jezdit ještě v tomto roce,“ uvedl první náměstek hejtmana Martin Červíček odpovědný za oblast dopravy a silničního hospodářství.

„Tato stavba má velký význam pro celou širší oblast, protože ve zhruba dvanáctikilometrovém úseku řeky Orlice se nenachází žádný jiný most pro silniční dopravu. Jsem přesvědčen, že dodavatel stavby dodrží plánovaný harmonogram a stavbu předá včas,“ potvrdil hejtman Jiří Štěpán.

Během demontáže bude jedno pole mostu rozděleno na dva díly, které budou ponechány poblíž mostu podle požadavků města. Druhé pole mostu bude odvezeno. Následně budou rozebrány pískovcové opěry. Provede se hlubinná pilotáž pro založení nových opěr. Následně se provede pažení a výkopy pro vybetonování opěr. Následovat bude sestavení podpěrné skruže a bednění nosné konstrukce, osazení patních dílců ocelových oblouků, kotevních přípravků závěsů, betonářské a předpínací výztuže a betonáž nosné konstrukce. Poté bude možné předpínání nosné konstrukce a sestavení zbývajících dílců ocelových oblouků a montáž ocelových závěsů. Po provedení dokončovacích prací na mostě a pod mostem bude možné most uvést do provozu.

Nový most bude jednopólový bez střední opěry, což bude mít příznivý vliv na průtok Orlice. Při povodních totiž nebude docházet k zátarase před středním pilířem. Nejnižší bod nosné konstrukce je 1,13 m nad hladinou stoleté vody. Nový most s mostovkou z předpjatého betonu zavěšenou na ocelovém oblouku bude proveden v délce nosné konstrukce 76,80 m, šířka mostu bude 12,85 m. Most převádí krajskou komunikaci III. třídy č. 3082, šířka dvoupruhové vozovky bude 7 m a průchozího prostoru bude 2,5 m. Z důvodu tvaru křižovatky silnice III/3082 s ulicí Podhůrskou bude daným úsekem omezena doprava těžkých nákladních vozidel s délkou přes 10 m s výjimkou autobusů MHD.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama