ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -2,15. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

18.03.2010 12:46:00

Reakce na řeč pana Hovorky a pana Ratha

Reakce na řeč pana Hovorky a pana Ratha

Řeč na 77. schůzi PSP ČR, 18.3.2010

Děkuji za slovo, pane předsedající. Nejprve bych reagovala na slova pana poslance Hovorky. Já jsem ve svém úvodním vystoupení jednoznačně deklarovala, a na tom trvám a žádám z jeho strany o důkazy o tom, že restrukturalizační opatření provedená Ministerstvem zdravotnictví vedou k tomu, že Česká republika neplní své úkoly v oblasti státního zdravotního dozoru a primární prevence. Asi diskuse na toto téma by byla daleko širší a preventivních opatření, resp. opatření k omezení výskytu určitých onemocnění v české populaci rozhodně nejsou, nejsou úkolem pouze aktivit v oblasti primární prevence.

Takže já znova opakuji, trvám na tom, že Ministerstvo zdravotnictví svými opatřeními v žádném případě neohrozilo úkol státu, a to je státní zdravotní dozor a jsou to aktivity v oblasti primární prevence.

Co se týče projednávání restrukturalizace zdravotních ústavů, já bych, pane poslanče prostřednictvím pana předsedajícího, od vás také ráda získala důkazy o tom, co jste tady řekl v rámci zastrašování a projednávání se zaměstnanci jednotlivých ústavů, protože podle mých informací se všemi ústavy, se všemi zaměstnanci bylo hovořeno a vy máte dnes odpoledne příležitost se všemi ústavy také hovořit, protože toho semináře, který jsem avizovala ráno, se mj. účastní také všichni ředitelé zdravotních ústavů.

Co se týče finančních prostředků, já jsem tady obviňována toho, že vše Ministerstvo zdravotnictví zaštiťuje pouze tím, že se jedná o úsporu finančních prostředků. Já bych ráda připomněla Poslanecké sněmovně, že Ministerstvo zdravotnictví hospodaří v rozpočtové kapitole 335 s finančními prostředky státu a jak všichni víte, už pro rok 2010 byla tato kapitola snížena o 20 % a Ministerstvo zdravotnictví musí v rámci svých priorit nalézt také způsob, jak zefektivnit hospodaření svých přímo řízených organizací a to také činí. Samozřejmě i s přihlédnutím k tomu, že - znova opakuji - neohrožuje odborné činnosti, ke kterým je určeno.

Co se týče vakcín, možná bych k tomu uvedla několik informací. Primární distribuce očkovacích látek nikdy nebyla zajišťována krajskými hygienickými stanicemi. Do několika desítek meziskladů očkovací látky od výrobců dovážel vždy soukromý distributor. Do těchto meziskladů si jezdili očkovací látky vyzvedávat lékaři, většina případů samozřejmě měla problémy se zachováním chladového řetězce, na který jsou někteří oponenti tohoto systému alergičtí, nebo jim v některých případech byly dovezeny. Důvodů bylo několik. Nová legislativa v souvislosti s požadavky EU, která značně zpřísňuje skladování léčiv, stát by musel velmi významně investovat do desítek meziskladů, speciální chladicí techniky, nových speciálně vybavených vozidel, což rozpočtová omezení neumožňují. Došlo také k dramatickému poklesu počtu pracovníků hygienických stanic a zejména prioritou činnosti hygienických stanic je dozor, nikoli suplování distribuce. Navíc došlo k odstranění jednoho skladovacího mezičlánku a tím bylo také odstraněno jedno riziko z porušení chladového řetězce. Výběrové řízení bylo zveřejněno na informačním systému veřejných zakázek dne 20. dubna 2009 pod evidenčním číslem 630261. Tendr byl vyhlášen na dodávky všech povinných očkovacích látek, aby bylo možno získat co nejpříznivější cenu, např. i prostřednictvím množstebních slev. Celková výše na období dva a půl roku je 1 017 000 korun bez DPH a jediným hodnotícím kritériem po splnění zadávacích podmínek byla výše nabídkové ceny. Do výběrového řízení se přihlásila dvě sdružení, a to JK Trading Farmos a Fénix-Avenir. Hodnotící komise, která byla jmenována vládou a byli v ní zástupci řady rezortů, vybrala sdružení Fénix-Avenir. Klíčovým subjektem tohoto sdružení je firma, která distribuci zajišťovala v předchozích sedmi letech. Rozdělení kapacit a činností je věcí dodavatele. Pro Ministerstvo zdravotnictví je podstatná konečná cena. Tolik k vystoupení pana poslance Hovorky.

A co se týče vystoupení pana poslance Ratha, uvedla bych k tomu jediné. Já sleduji činnost a výsledky Zdravotního ústavu Ostrava. Podle mého názoru pan ředitel Hapala je kompetentní, protože Zdravotní ústav Ostrava vykazuje suverénně nejvyšší hospodářský výsledek. A co se týče spekulací, které byly zmíněny, obávám se, že to je téma spíš na politickou diskusi než na diskusi věcnou.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama