Od července minulého roku platí dospělý cestující za roční kupón 3650 Kč, což je o 1100 Kč méně než předtím. Po více než roku fungování přišel Dopravní podnik (DPP) s čísly, která ukazují, že i přes meziroční nárůst počtu cestujících o 4,6 % a vyšší prodej ročních kupónů o 110.000, poklesly tržby DPP o bezmála 200 milionů Kč.
Cena za roční kupón v Praze byla navíc v porovnání se stejně rozvinutými městy výrazně nižší již před snížením jeho ceny. Dopravní podnik dostává každý rok cca 12 miliard Kč jako kompenzaci z městského rozpočtu a tato částka roste závratnou rychlostí. Jen mezi lety 2014 a 2015 vzrostla o více než 1 miliardu Kč. Na jízdném ale získá DPP pouze 1/3 svých ročních příjmů, což je v porovnání s ostatními městy zoufale málo.
Předseda pražské ODS Filip Humplík k tomu říká: „Jde o další 200 miliónovou sekyru do již nyní finančně nezdravého Dopravního podniku. To může připustit jen zelený ideolog, který nehledí na realitu. Nebo nezodpovědný populista. Případně kombinace obojího. Výsledkem snížení ceny ročního jízdného bez navazujících opatření (např. námi navrhovaného zdražení krátkodobých jízdenek), je pouze další zhoršení finanční situace Dopravního podniku a odškrtnutý bod z programu strany Zelených. To je za 200 milionů, které budeme muset z daní zaplatit my všichni, docela drahý špás.”
“A k tomu začíná další vyjednávání s odboráři Dopravního podniku o zvýšení platů. Nemáme nic proti rozumné valorizaci mezd, ale v případě, že podnik díky krátkozrakým a populistickým krokům vedení hlavního města utrpěl ztrátu, nejsou takové požadavky na místě,“ dodává Filip Humplík.