Filip Humplík

  • ODS
  • Praha 10
  • místostarosta městské části
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,17. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

27.02.2018 6:34:00

Jak Zelení torpédovali humanizaci magistrály

Jak Zelení torpédovali humanizaci magistrály

O tom, že severojižní magistrála jako hlavní dopravní tepna do centra Prahy nepatří asi nemá cenu diskutovat. Shodneme se na tom všichni. Nejde o to, jestli magistrálu humanizovat nebo ne. Ale o to kdy a jak.

Každý projekt, tedy i humanizace magistrály, se skládá ze tří základních částí:

  1. prvnim je koncepce, kde si řekneme co chceme udělat a proč.
  2. následujevplánování, kde si řekneme jak to uděláme a za kolik.
  3. a pak provedení, tedy samotná realizace, kdy se projekt dokončí.

Projekt zelené radní Petry Kolínské na humanizaci magistrály se zasekl u toho plánování. Podobně jako většina projektů připravovaných koalicí Adriany Krnáčové. Což není dobrá vizitka.

Protože politika je mimo jiné i o tom, že naše dobré úmysly musíme umět prosadit a zrealizovat.

Humanizaci si poslední 3 roky chystala koalice ANO, ČSSD, Zelení, Lidovci a STAN v podstatě v utajení. O průběhu projektu rozhodovala koaliční Rada hlavního města Prahy, která měla dokončení “humanizace” ve své koaliční smlouvě.

V posledních dvou letech navíc koalice nepustila opozici na program zastupitelstva žádný bod. Adriana Krnáčová, Karel Březina, Matěj Stropnický a spol. se nechtěli bavit o dostavbě pražského okruhu, budoucnosti metra D, pražském Dopravním podniku, opravě pražských mostů ani o parkovacích zónách.

Proč se paní primátorka rozhodla zrovna tento návrh přinést na jednání pražského Zastupitelstva? Šlo o koaliční hádku v legendární “kuchyňce”? Nebo Adrianě Krnáčové právníci poradili, že v případě podpisu jí hrozí soudní popotahování? Nezajímá mě to.

Chtěl jsem znát hlavně odpověď na 3 základní otázky:

  1. jaké konkrétní změny navrhovaná verze humanizace přinese?
  2. kolik to bude stát?
  3. co to udělá s dopravou v Praze?

Ani po šestihodinovém jednání jsem na tyto otázky neslyšel odpověď.

Brožura, kterou jsem obdržel jako podklad k jednání, byla k pláči. Zhruba 20 fotek z mobilu a pár obecných proklamací by zvládl připravit průměrný student střední školy za týden.

Chyběl byť jen rámcový rozpočet, časový harmonogram projektu, jakékoli konkrétní detaily.

Po 6 hodinách vyzvala naprostá většina zastupitelů radní Kolínskou k doplnění chybějících informací. Z mého pohledu naprosto logicky.

Zelení následně vyhlásili, že jde o konec projektu "humanizace" magistrály.

Myslím si to samé. Ale jde o konec projektu Zelených. A to podle mne není žadná škoda.

Nevěřím, že Petra Kolínská bude schopna za 2 měsíce zodpovědět na ty tři základní otázky.

Stejně jako u Metropolitního plánu, Zelení za nečinného přihlížení primátorky Krnáčové poslali na mnoho let k ledu další projekt.

Těším se na podzimní volby. Doufám, že si Pražaci budou pamatovat, kdo jim díky své neschopnosti ničí Prahu.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama