Jak ke článku na webu přiložené dva snímky, tak situace podle Google maps a podle snímku z katastrální mapy dávala panu Hudcovi v podstatě za pravdu. Byl jsem se ještě přesvědčit přímo na místě - a i poté jsem s panem Hudcem do značné míry souhlasil. Měl jsem velkou radost, že se najde takový případ!
Pak jsem ale udělal chybu. Zeptal jsem se na odboru rozvoje města a investic po nějakém vysvětlení: Proč se navrhuje paralelní chodník ve vzdálenosti asi tak sedmi až deseti metrů od stávajícího, proč hodlají úředníci „krmit“ betonovou lobby z dotačních peněz?
No, zřejmě je zavádějící a matoucí stručný název této zvažované akce: Chodník Žitavská ulice v České Lípě. Podle stavební dokumentace, kterou mi na odboru ochotně předložili k nahlédnutí, totiž nejde jen o pouhopouhý paralelní chodník na uváděném místě, ale také o další úseky chodníků po obou stranách vozovky a také o zřízení celkem tří přechodů pro chodce včetně dělících ostrůvků v komunikaci – Žitavské ulici - v části od křižovatky s Budyšínskou ulici až k autobusové zastávce (MAD) na jižní straně ulice za areálem autoservisu a prodejny tak, aby byla zajištěna bezpečnost chodců, zejména dětí při cestě do a ze školy. Zároveň je plánováno zřízení, vymezení, parkovacích stání (zejména podélných)při okraji komunikace a právě pro ně – tedy pro řidiče tam zaparkovaných automobilů - má sloužit onen chodník. Aby nemuseli buď běhat desítky metrů po silnici, nebo šlapat po trávníku a lámat keře, ve snaze se dostat na nejbližší chodník.
Ale je dobře, že pan Hudec otevřel tuto záležitost zavčasu – můžeme před vynaložením větších financí města, před definitivním rozhodnutím o investici, diskutovat, zda chceme vylepšit bezpečnost chodců, zvláště studentů gymnázia. Zda chceme zlepšit situaci s parkováním na Špičáku a zároveň pokud možno zkrášlit tento severní okraj našeho města tak, jak to alespoň někteří z nás před komunálními volbami slibovali.