Ty by se vší pravděpodobností lépe pomohly přímo školám, jimž dlouhodobě peníze chybí. Místo investic do reklamy mělo ministerstvo vysvětlovat učitelům a rodičům podstatu inkluze. Jde prý o peníze určené podle evropských pravidel na propagaci. Rozhodně to však není tak, že se jedná o určení přímé. Ministerstvo by je mohlo použít třeba na honoráře odborníků a specialistů, kteří by kantorům vysvětlovali důvod projektu inkluzivního vzdělávání. Mnozí odborníci navíc konstatují, že u takovéhoto problému nemohou televizní spoty přesvědčit, spíše utvrdí ve stávajících postojích.
A co dodat, mám za to, že 56 milionů je suma, se kterou by se mělo hospodařit pečlivěji a s větším rozmyslem, nežli nechat vydělat reklamním agenturám. Nikde totiž není zaručeno, kolik lidí bude tuto kampaň sledovat a jaký bude její výsledek. Ve většině případů se totiž dopad takovýchto kampaní hodnotit ani nedá.
Gabriela Hubáčková, poslankyně Parlamentu ČR za KSČM