ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,76. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

03.09.2009 15:37:05

Ohlášená stávka odborů v dopravě vs. komfort cestujících

Ohlášená stávka odborů v dopravě vs. komfort cestujících

Stanovisko Ministerstva dopravy ohledně výzvy ke stávce v oblasti dopravních služeb; Praha – 2. září 2009

&nbsp;<span class="Apple-style-span" style="font-family: Tahoma; font-size: 11px; color: #555555; ">Ministerstvo dopravy vzalo na vědomí prohlášení některých odborových centrál ohledně stávky v&nbsp;oblasti dopravních služeb. Podle přesvědčení vedení ministerstva ale pro vyhlášení stávky neexistuje žádný zásadní důvod.<br />Hlavním argumentem, kterým některé odborové centrály výzvu ke stávce obhajují, je ministerstvem navržený koncept otevírání trhu v&nbsp;dálkové železniční dopravě. Ministr dopravy Gustáv Slamečka trvá na tom, co již mnohokrát prohlásil, totiž že otevírání trhu na železnici je krokem orientovaným jednoznačně ve prospěch cestujících, pro zvýšení všech parametrů úrovně cestování a pro efektivní využívání peněz daňových poplatníků.<br /></span><p style="margin-top: 5px; margin-right: 0px; margin-bottom: 5px; margin-left: 0px; "><em>„Je zjevné, že stávající stav není možné zakonzervovat a že bez zavedení konkurenčního principu se cestující veřejnost zlepšení služeb nikdy nedočká. Na vyhlášený záměr ministerstva otevřít postupně trh v&nbsp;oblasti dálkové přepravy, kterou jedině ministerstvo svými objednávkami přímo ovlivňuje, jsem měl výhradně kladnou odezvu jako od občanů, tak od odborníků z&nbsp;dopravní oblasti,“</em>&nbsp;konstatuje ministr dopravy Gustáv Slamečka.</p><p style="margin-top: 5px; margin-right: 0px; margin-bottom: 5px; margin-left: 0px; ">V&nbsp;uplynulých týdnech, při projednávání modelu financování regionální železniční dopravy, se vedení ministerstva díky aktivní spolupráci se zástupci odborářů a krajskými samosprávami zasadilo o stabilizaci pozice Českých drah, která je zásadním východiskem pro úspěch společnosti ve výběrových řízeních na provozovatele železniční dopravy ať na celostátní, tak i na regionální úrovni.<br /></p><p style="margin-top: 5px; margin-right: 0px; margin-bottom: 5px; margin-left: 0px; "><em>,,Založený koncept otevírání trhu v&nbsp;dálkové železniční přepravě navazující na plány a kroky mých předchůdců ve funkci ministra dopravy může být po všech nezbytných právních a legislativních krocích realizován teprve vládou, která vzejde z&nbsp;nacházejících předčasných voleb do poslanecké sněmovny. Rád bych třeba slyšel stanovisko k&nbsp;této věci od svého předchůdce Petra Bendla či stínového ministra dopravy za ČSSD Romana Onderky, zda podporují můj koncept vedoucí ke zlepšení komfortu pro cestující společně s&nbsp;kroky pro zabezpečení financí pro dálkovou i regionální přepravu,“&nbsp;</em>dodává ministr dopravy Gustáv Slamečka.</p><p style="margin-top: 5px; margin-right: 0px; margin-bottom: 5px; margin-left: 0px; ">Ministerstvo vnímá odpor některých odborových svazů vůči otevírání trhu jako přímý rozpor s&nbsp;jejich tvrzením, že podporují vytvoření konkurenčního a rovného prostředí na železnici a proto především podporují přijetí zákona o veřejných službách v&nbsp;přepravě cestujících (tzv. zákon o veřejné dopravě). Cílem tohoto zákona je skutečně napravit vztahy mezi subjekty na trhu veřejné dopravy a přispět k&nbsp;tomu, aby tržní prostředí v&nbsp;této oblasti bylo transparentní, konkurenční a rovné. Na druhou stranu je zjevné, že pokud takové prostředí má na železnici vzniknout, nestačí přijmout zákon. Vytvořit transparentní, rovné a konkurenční prostředí bez postupného a řízeného otevření trhu není možné.</p><p style="margin-top: 5px; margin-right: 0px; margin-bottom: 5px; margin-left: 0px; ">Neexistence zákona o veřejných službách v&nbsp;přepravě cestujících není stav, který by si Ministerstvo dopravy přálo. Na přípravě návrhu zákona se již dlouho dobu pracuje, ale přestože nepůjde o text nijak rozsáhlý, je nesmírně složitý – právě proto, že musí vhodným způsobem sladit zájmy zadavatelů (státu, krajů, města a obcí), cestujících a dopravců, a koneckonců také jejich zaměstnanců reprezentovaných odboráři.</p><p></p>
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama