„Nastupoval jsem do funkce s tím, že dlouhá, a pro Pražany mnohdy nepříjemná, kapitola tunelu Blanka se musí co nejdříve uzavřít. Reorganizoval jsem proto magistrátní investiční odbor a vytvořil oddělení čistě pro Městský okruh, abychom mohli kolaudaci co nejrychleji dotáhnout do konce. A to se nám dnes podařilo,“ řekl náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.
Hlavním důvodem zdržení kolaudace byl odchod dodavatele technologického vybavení a původního zajišťovatele zkušebního provozu ČKD PRAHA DIZ. Celkové dokončení a úpravy dodaných zařízení představovaly velkou část pracovního vytížení všech účastníků zkušebního provozu. Zkušební provoz sloužil k tomu, aby odhalil případné nedostatky a pomohl zautomatizovat správu a údržbu tunelů.
Získáním kolaudačního rozhodnutí a přesunutím agendy na Technickou správu komunikací hl. m. Prahy, a.s., se podařilo novému oddělení Městského okruhu splnit velký úkol. Magistrátní úředníci nyní budou mít plnou kapacitu věnovat se dalším navazujícím stavbám, prioritně pokračování příprav k dokončení celého Městského okruhu v jeho severovýchodní části. Bude nutné zajistit dokumentaci pro územní rozhodnutí k pokračování Městskému okruhu, zahájit majetkoprávní jednání s vlastníky a najít způsob financování této nesmírně důležité stavby pro Prahu.
Kolaudace pro hlavní město také formálně znamená, že se dále nebudou zvyšovat investiční náklady na vybudování Tunelového komplexu Blanka. Provoz bude financován z běžné údržby.