Tato etapa obsahuje rozšíření integrace do úseku Nespeky – Poříčí nad Sázavou – Benešov a zároveň posílení provozu stávajících linek PID v oblasti Kamenice, které jsou často přetěžované.
Páteřní linkou se stala linka 337 v trase Praha – Nespeky – Benešov. Na trase Praha – Jesenice – Kamenice se výrazně zkrátí intervaly jak v pracovní dny dopoledne, tak o víkendech (ze 60 na 30 minut). Výrazně se posílí také provoz na linkách 339 (Praha – Týnec nad Sázavou) a 444 (Kamenice – Jílové u Prahy – Davle).
„Integrace autobusů v trase Praha – Kamenice – Nespeky – Benešov přináší Pražanům i Středočechům kratší intervaly a přehlednější cestování díky zapojení všech autobusových spojů v oblasti do systému PID. Středočeši získají lepší možnosti dojíždění z této oblasti do Prahy a Pražané se díky rozšířené víkendové nabídce lépe dostanou za rekreací do Posázaví,“ uvádí náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy Adam Scheinherr.
„Středočeský kraj v letošním roce alokuje do veřejné autobusové dopravy 1,1 miliardy Kč, což směřuje jak do kvality poskytovaných služeb, tak do integrace jako takové. Integrace této oblasti patří k těm menším, ale i tak jsem rád, že se obyvatelé obcí na trase Kamenice – Jílové u Prahy – Davle dočkali přímého spojení bez zbytečných časových prodlev, ke kterým tady velmi často docházelo a komplikovalo to tak cestování,“ říká radní pro oblast dopravy Středočeského kraje František Petrtýl.
U linky 444 Kamenice – Jílové u Prahy – Davle jsou spoje nově propojeny v celé trase, tím bude umožněno přímé regionální spojení jednotlivých oblastí Středočeského kraje.
„U linky 339 z Týnce nad Sázavou do Prahy dochází o víkendech ke značnému zkrácení intervalů, a to ze 180 minut na 120 minut. Na této lince došlo také k posílení spojů v dopoledních hodinách v pracovní dny a rovněž byl rozšířen provoz ve večerních hodinách, a to po celý týden,“ konstatuje ředitel Integrované dopravy Středočeského kraje Michal Štěpán.
„Od 13. července se také obyvatelé Vestce, Jesenice či Kamenice dočkají tolik potřebného zkrácení intervalů. V dopoledním období pracovních dnů a o víkendech po celý den pojede autobus z Prahy do Kamenice každou půlhodinu,“ dodává náměstek ředitele ROPID pro příměstskou dopravu Václav Haas.
Změny jednotlivých linek PID
335 Posílení provozu v pracovní dny dopoledne a o víkendech.
337 Linka je v úseku Nespeky – Pyšely zrušena (nahrazena linkou 651) a odkloněna přes Poříčí nad Sázavou a Mrač do Benešova. Zároveň je linka posílena celodenně a celotýdenně.
339 Posílení provozu v pracovní dny dopoledne a o víkendech.
444 Posílení provozu celodenně, celotýdenně, většina spojů je nově vedena v trase Kamenice – Davle.
651 Celkové posílení linky (náhrada za odkloněnou linku 337), vybrané školní spoje jsou vedeny jako přímé v trase Benešov – Nespeky – Pyšely (v úseku Benešov – Nespeky jako linka 337).
Změny jednotlivých linek mimo PID
160570 Omezení vybraných spojů v úseku Praha – Benešov.
176101 V úseku Praha – Benešov je linka nově vedena po dálnici D1.
200086 (E86) Linka je zrušena (Benešov – Pyšely) a nahrazena linkami 337 a 651.
200087 (E87) Linka je zrušena (Benešov – Pyšely) a nahrazena linkami 337 a 651.
200091 (E91) Linka je zkrácena o úsek Benešov – Praha.
200092 (E92) Linka je zkrácena o úsek Benešov – Praha.
350920 (E17) V úseku Praha – Benešov je linka nově vedena po dálnici D1.