Štvanická lávka mezi Holešovicemi a Karlínem se brzy stane novým propojením břehů Vltavy. V betonárce se pracovalo už od podzimu, ale dnes konečně začínáme přímo místě. Už se na nový most moc těším. Aby taky ne, od Trojského mostu se nic nepostavilo. Trojská lávka akorát spadla a postavili jsme ji také až my s PRAHA SOBĚ. Rok 2022 bude rokem nových pražských mostů.
Pro mě jako technika je čest a radost u toho být a poprat se s přípravou nových propojení vltavských břehů. Začít stavět most přes Vltavu je obrovská událost. A já díky naší píli a práci mám možnost být hned u třech takových zahájení: Trojská lávka, Štvanická lávka a letos přibyde ještě Dvorecký most mezi Podolím a Smíchovem. Vše za jedno volební období - inženýrův sen.
U Štvanické lávky jsme navázali na naše předchůdce, kteří zorganizovali architektonickou soutěž s vítězi Petrem Tejem, Markem Blankem a Janem Mourkem, a během tří let se nám podařilo zadat projekt, získat veškerá povolení a vysoutěžit zhotovitele. V České republice to v podstatě už rychleji nejde. Svědčí to o tom, kam jsme se za tři roky posunuli. Čeká nás totiž také rok změny.
Po našem nástupu jsme nepřebrali jediný velký rozestavěný projekt nebo aspoň stavební povolení připravené ke stavbě. Museli jsme okamžitě začít dávat současnou infrastrukturu do pořádku, aby silnice nebyly samá díra a mosty nepadaly. Mezitím jsme připravovali nové projekty, které promění město. A přesně takové dopravní stavby začínáme stavět. Od oprav se konečně dostáváme k novým stavbám, díky kterým bude pohyb Prahou zase o něco snadnější.
Díky Štvanické lávce se karlínští dostanou za pár minut před brány Holešovické tržnice. Urychlí taky cestu lidem z Žižkova. Svou polohou totiž navazuje na Vítkovský tunel. Skvělé je, že získáme i nový bezbariérový přístup na ostrov Štvanice, který čeká celková proměna. Rekonstrukce se dočká i Bubenské nábřeží. Dnes tam skoro nejde projet s kočárkem. Stane se z něj pěší promenáda s pohodlným nástupem do tramvají. Tak už aby to bylo!