Ing. Adam Scheinherr, MSc., Ph.D.

  • PRAHA SOBĚ
  • Hlavní město Praha
  • krajský zastupitel
Ústecký kraj Karlovarský kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Liberecký kraj Královéhradecký kraj Jihočeský kraj Vysočina Pardubický kraj Jihomoravský kraj Zlínský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Praha
Geomapa
Česká republika
-2,61
muži 75%
ženy 24%
18+ 0%
26+ 3%
38+ 6%
50+ 90%

Průměrná známka je -2,61. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

28.03.2023 10:57:00

Zastupitelstvo se postavilo za rekonstrukci železničního mostu

Zastupitelstvo se postavilo za rekonstrukci železničního mostu

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k budoucnosti nejvýznamnější pražské technické památky

 Napříč všemi politickými kluby bylo přijato usnesení: Zastupitelstvo hl. m. Prahy podporuje rekonstrukci Výtoňského mostu za využití moderních technologií při zachování co nejvíce z charakteru, hmoty a ducha této stavby, která je reprezentována zejména obloukovou nýtovanou konstrukcí přes Vltavu.

Vedení města se za opozici i koalici shodlo na dalším osudu mostu a jako vlastník jeho části, nedávno důkladně opravených lávek, jasně vyjádřilo své stanovisko.

Most je ikonickou stavbou, neodmyslitelně propsanou do pražského pamoramatu, navíc je součástí ochrany UNESCO a plní nepostradatelnou dopravní funkci. Zastupitelé navíc podpořili jeho rozšíření o třetí kolej a vznik nové zastávky na Výtoni, která zaručí lepší obslužnost Albertova a přestup na nábřežní tramvajové linky.

Pokud tedy Správa železnic a pan ministr dopravy Martin Kupka chtějí naleznout nejrychlejší cestu k řešení aktuálního špatného a zanedbaného stavu mostu, je nutné jít cestou rekonstrukce. Tato varianta je nejrychleji připravitelnou, a hlavně povolitelnou. Nejde totiž proti Prze, UNESCO, Ministerstvu kultury a Národnímu památkovému ústavu.

Hlavní město již v minulosti nechalo zpracovat dvě studie proveditelnosti, ty prokázaly:

  1. Realizovatelnost rekonstrukce mostu za využití moderních technologií. V principu se během rekonstrukce kompletně vymění mostovka - část mostu schovaná pod kolejemi za úplně novou při využití současných technologií a materiálů, která bude mít životnost stejnou jako nový most. Naopak ikonická oblouková část bude rekonstruována, některé prvky vyměněny a hlavně od roku 1957 poprvé opět natřena protikorozní ochranou.
  2. Možnost doplnění třetí koleje na novou konstrukci, dostatečně subtilní a respektující původní památkově chráněný most a vznik nové zastávky na Výtoni.

Na závěr si vypůjčím citát Jana Wericha: "Kdo chce, hledá způsob. Kdo nechce, hledá důvod."

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama