Územní studie reálnosti a účelnosti průplavu D-O-L pochází z roku 2007 a nemůže obsahovat novou a platnou legislativu v oblasti požadavků a ochrany krajiny. Nehledě na skutečnost, že odborníci varují před narušením přírodních biotopů a krajiny, proti je i Akademie věd ČR, města a obce. Ty nejvíce doplácejí na stavební uzávěru v blízkosti řeky, která omezuje plánování, podnikání a využívání dotčených území. A také není pravdou, že vodní doprava je nejekologičtější dopravou. Také Dopravní sektorové strategie Ministerstva dopravy nepočítají v rámci vodních cest s výstavbou tohoto průplavu.
Já osobně jsem pro zrušení „možného“ projektu vodní cesty Dunaj-Odra-Labe a naopak jsem pro zvýšení investic do ochrany pitné vody, podzemních vod a do výstavby staveb, zadržujících vodu v krajině. To je cesta, která zajistí dostatek vody pro občany, zemědělskou výrobu i pro rekreační účely. Na megalomanské projekty není místo, ani peníze. Nejsme ve středověku, abychom museli za každou cenu budovat stavby, nepodobné hladové zdi. Ministerstvo dopravy by mělo přestat vynakládat peníze daňových poplatníků do nesmyslných studií tohoto projektu a mělo by zrušit stavební uzávěru v dotčených území.