„Jsem rád, že můžeme využít momentu, kdy jsou automobilky připraveny pracovat na technologickém řešení snižování emisí NOx. Co by teď evropský automobilový průmysl – pro nás tak důležitý – potřeboval nejméně, je nejistota a další odkládání,“ uvedl europoslanec Tošenovský s odkazem na tlak, kterému výrobci automobilů čelí od vypuknutí kauzy Dieselgate.
Evžen Tošenovský se problematikou automobilového průmyslu ve výboru pro průmysl a energetiku Evropského parlamentu (ITRE) dlouhodobě zabývá a z pozice náhradního člena se zapojí i do práce nedávno vzniklého vyšetřovacího výboru pro měření emisí. Jak dále upřesnil: „Dohoda expertů členských států byla sice sama o sobě hodně tvrdá, ale důležité je, že v této oblasti dochází k posunu směrem k měření emisí odpovídajícímu více reálnému provozu."
Technický výbor pro motorová vozidla, ve kterém experti členských zemí EU připravují prováděcí předpisy Evropské komise, přijal upravená pravidla pro měření emisí v říjnu roku 2015. Výbor pro životní prostředí (ENVI) Evropského parlamentu proti nim vznesl námitku, dnes odmítnutou většinou europoslanců. Evropská komise již minulý týden částečně vyšla požadavkům uvedeným v námitce vstříc, když představila revidovanou legislativu zpřísňující dohled nad zkušebnami