„Oba projektové záměry by měly být hrazeny s pomocí evropských prostředků, a proto budou předloženy do výzvy č. 20 Integrované strategie pro ITI Pražské metropolitní oblasti zaměřené na budování infrastruktury pro cyklistickou dopravu s vazbou na 50. výzvu IROP,“ informoval radní pro oblast dopravy František Petrtýl (ANO 2011).
Délka nových cyklostezek v cyklistickém koridoru podél řeky Labe by měla v případě úseku ČOV – cukrovar, který spojí Kly s Mělníkem činit 0,956 kilometru a v případě úseku Kozly – Tuhaň, který spojí Neratovice s Tišicemi a Tuhaní, půjde o 5,15 kilometru. Tomu odpovídají i předpokládané celkové náklady, které dosahují v prvním případě 12,8 milionu korun s DPH a ve druhém činí 48,97 milionu korun s DPH.
„V obou případech by 85 % uznatelných nákladů mělo být hrazeno z peněz EU, konkrétně z Evropského fondu regionálního rozvoje, 5 % ze státního rozpočtu a Středočeský kraj by, pokud bude ve výzvě úspěšný a dotaci na své záměry získá, hradit 10 % z celkové částky uznatelných nákladů,“ upřesnil radní pro oblast dopravy František Petrtýl (ANO 2011).
Se stavbou úseku cyklostezky mezi Kly a Mělníkem by chtěl kraj začít v březnu roku 2020 a dokončit jej v červenci. V případě úseku Kozly – Tuhaň by měla být zahájena realizace projektu v září příštího roku a ukončena v červenci roku 2020.