Letošní prázdniny byly na našich židenických školách velmi rušné. Pracovalo se, modernizovalo, opravovalo, adaptovalo, zvelebovalo, vše se činilo proto, aby se dětem ve škole líbilo a učitelům a učitelkám dobře učilo.
Posuďte sami. Na Tyršově základní škole na Kuldové proběhla už pátá etapa výměny oken, z celkových šesti. Nejedná se o žádnou jednoduchou akci, neboť budova je památkově chráněný objekt období funkcionalismu s datem vzniku v letech 1931-1932 a každý zásah musí být v souladu se zásadami památkové péče. Navíc se podařilo získat dotaci z Ministerstva kultury na opravu fasády, jejíž realizace byla také ihned zahájena.
Na Gajdošce byla vybudována nová místnost pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. O inkluzi si můžeme myslet co chceme, podmínky pro její realizaci však musíme vytvářet tak jako tak.
Na základní škole Kamenačky je dokončena celková rekonstrukce tělocvičny a přestavba školního dvora. Teď už jen připravit sportovní turnaje a další akce pro potěchu těla i ducha.
V Mateřské škole Na osadě byla opravena kuchyň a vzduchotechnika a činíme vše proto, aby opravy byly ukončeny dříve, než zase přijdou děti. MŠ Sedmikráska se může pochlubit zrekonstruovanou zahradou s novými herními prvky, jistě k radosti dětí a spokojenosti učitelů.
Nejsložitější rekonstrukci prodělává mateřská škola Letní, tam bude hotovo až ke konci října a tak se děti a učitelé budou muset na první měsíce přesunout do náhradních prostor.
Suma sumárum, letní pracovní ruch končí a vše je připraveno slavnostně přivítat odpočaté žáky a pustit se zase do nikdy nekončícího procesu vzdělávání jako nejzákladnější podmínky a předpokladu pro život v dnešním světě.
A určitě se sluší, abychom vyjádřili vděčnost za rozvoj škol a jejich nové příležitosti také současné židenické radnici a především zodpovědné místostarostce, paní Ing. Monice Doležalové (KDU-ČSL), která vzdělávání věnuje maximální pozornost. Jaký to rozdíl proti radnicím minulým, kdy školství v Židenicích úpělo pod těžko skrývaným amatérismem a všeobjímajícím nezájmem a stagnací.
Popřejme tedy žákům i učitelům a učitelkám hezký a příjemný návrat do školních lavic i ke katedrám a přejme si, abychom společně vytvářeli prostředí, v němž se nám bude dobře a spokojeně pracovat a které dokáže kvalitně připravit naši nejmladší generaci pro studium na středních a vysokých školách a pro život v naší krásné, bohaté na tradice i kulturu, a nikým nenarušované evropské civilizaci.