„Konec několika dodavatelů energií způsobil lidem v celé v zemi řadu problémů. Někteří lidé se v této situaci zorientovali rychle a dokázali si změnu dodavatele zajistit sami. Našlo se ale dost těch, co byli zmatení, měli strach podepsat novou smlouvu nebo třeba vůbec nevěděli, co mají dělat. Pro ně jsme na začátku listopadu zřídili poradenskou ENERGOLINKU. Volání bylo zdarma a na druhé straně drátu seděli naši odborníci z Moravskoslezského energetického centra,“ uvedl hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák a vysvětlil, že Moravskoslezské energetické centrum (MEC) je krajskou příspěvkovou organizací. Linku obsluhovalo celkem 14 operátorů, k dispozici byli každý pracovní den od 8 do 16 hodin.
ENERGOLINKA byla spuštěna 4. listopadu 2021, po šesti týdnech provozu svou činnost ukončí. O poslední rady si lidé budou moci volat 15. prosince. „Vyřídili jsme zatím necelé čtyři stovky hovorů, jeden trval v průměru osm minut. Kolegové z MECu lidem pomohli se v nové situaci zorientovat. Nejčastěji vysvětlovali pravidla režimu dodavatele poslední instance, taky radili, jak na vyúčtování se zkrachovalými dodavateli plynu a elektřiny. Volající se také často ptali, jak hledat dodavatele nového, a na co si při podpisu nové smlouvy dávat pozor. Jsem rád, že se nám podařilo několika stovkám domácností hodit pomocné lano,“ řekl náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro energetiku a chytrý region Jakub Unucka s tím, že nejčastější otázky a odpovědi jsou k dispozici ZDE.