Ing. Jiří Dolejš

  • KSČM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,27. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

24.05.2013 13:36:27 - Řehoř

Doprava je pro Prahu strategická

tak sleduji kolotoč co se děje v Praze a jak dnes TOPka odvolala hned dva lidi z DP,ale jak je možné prosím,že tolik Praha musí doplácet na dopravu??Přeci vše už natolik zdražili a stále je něco špatně??Je to ve špatném hospodaření nebo tunelování??Děkuji

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

24.05.2013 16:16:04 - Ing. Jiří Dolejš

Dokončení hlavní uliční sítě včetně tunelovéhos ystému je obrovská investice jejíž rozpočet nebyl dosud dostatečně pod kontrolou. Doprava v takovém městě jako je Praha bude vždy závislá na veřejných dotacích. Uvědomte si že Praha má Metro, dokončuje linie  A a C a staví novou linii D. Dále provozuje hustou síť tramvají a autobusů, která musí být udžovaná a modernizovaná  To jsou také mnohamilardové investice a i provoz DPP je v řádu miliard. A v takovém objemu lze vždy hledat úspory .

Když veřejné peníze chybí, roste tlak na zvýšení jízdného v hromadné dopravě nebo na dluhy. Už dnes jsou ale pražské dluhy na 30 milardách a další růst je riskantní.  Pokud dá někdo přednost zdražování před tlakem na efektivnost je to jeho politické rozhodnutí. A ponese za něj doufám politické následky. Ale pražská doprava se nemůže měnit ze dne na den - je to strategické odvětví které se musí koncipovat dlouhodobě. A současná i předchozí reprezentace Prahy z tohoto úkolu má bohužel nedostatečnou.