Doprava je pro Prahu strategická
tak sleduji kolotoč co se děje v Praze a jak dnes TOPka odvolala hned dva lidi z DP,ale jak je možné prosím,že tolik Praha musí doplácet na dopravu??Přeci vše už natolik zdražili a stále je něco špatně??Je to ve špatném hospodaření nebo tunelování??Děkuji
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
Dokončení hlavní uliční sítě včetně tunelovéhos ystému je obrovská investice jejíž rozpočet nebyl dosud dostatečně pod kontrolou. Doprava v takovém městě jako je Praha bude vždy závislá na veřejných dotacích. Uvědomte si že Praha má Metro, dokončuje linie A a C a staví novou linii D. Dále provozuje hustou síť tramvají a autobusů, která musí být udžovaná a modernizovaná To jsou také mnohamilardové investice a i provoz DPP je v řádu miliard. A v takovém objemu lze vždy hledat úspory .
Když veřejné peníze chybí, roste tlak na zvýšení jízdného v hromadné dopravě nebo na dluhy. Už dnes jsou ale pražské dluhy na 30 milardách a další růst je riskantní. Pokud dá někdo přednost zdražování před tlakem na efektivnost je to jeho politické rozhodnutí. A ponese za něj doufám politické následky. Ale pražská doprava se nemůže měnit ze dne na den - je to strategické odvětví které se musí koncipovat dlouhodobě. A současná i předchozí reprezentace Prahy z tohoto úkolu má bohužel nedostatečnou.