Mimo jiné se v něm zmiňují opatření, která by město mělo či mohlo udělat v souvislosti se zprovozněním tunelového komplexu Blanka a opět se otevírá téma humanizace magistrály.
K tomu je třeba říci následující. Praha před mnoha lety zvolila dopravní koncepci, chceteli systém, dvou městských okruhů – vnitřního tzv. městského a vnějšího tzv. Pražského silničního. Oba tyto okruhy mají být propojeny systémem tzv. radiál, logicky – samotné okruhy nemají žádný dopravní význam. Nechci hodnotit zda to bylo správné rozhodnutí, já sám s ním souhlasím, jistě bude mít řadu oponentů, ale rozhodnutí bylo přijato a koncepce nebo lépe systém je postupně budován. Plné funkcionality a parametrů dosáhne ve chvíli, kdy bude DOBUDOVÁN systém jako celek. V tuto chvíli systém není dobudován a nemůže zcela plnit úlohu, pro kterou byl určen.
Je-li na stole myšlenka humanizace magistrály, a já s ní souhlasím, je však zároveň férové říct, že bude-li taková realizace předcházet dokončení systému – v tomto případě dokončení zbylé části Městského okruhu, zhorší se dopravní situace v Praze. Doprava, kterou „vyženete“ z magistrály nemá alternativu a zahltí jiné části města. Současně provozovaná část Městského okruhu není systém, ale jen jeho část, proto to prostě nemůže fungovat. Platí – dobudujme systém a současně připravujme optření, která uleví centru města včetně té tolikrát zmiňované humanizace magistrály.
ING. JIŘÍ NOUZA, PRVNÍ MÍSTOPŘEDSEDA KLUBU ZASTUPITELŮ TOP 09 HL. MĚSTA PRAHY