Jeho marketingové poradce jsem již mnohokrát ocenil jako mimořádně schopné lidi a ti mu bezpochyby vysvětlili, že kongres každé strany musí být ukázkou síly, schopnosti jejich charismatických lídrů oslovit veřejnost a zopakováním základních programových cílů.
Podařilo se A. Babišovi tyto cíle jeho víkendových sjezdem naplnit? Myslim, že beze zbytku. Hnutí ANO má ve svém čele kompletně zvolené vedení, v němž sice nejsou borci s briliantovými mozky ani celebritální hvězdy,ale jsou to lidé, s nimiž se dá pracovat. Pomocí mocného marketingu a vlastních i spřátelených médií včetně veřejnoprávní televize se dá tyto lidi posunout do politicky vyšší kategorie. Rozhodně Babišovi místopředsedové nebudou v průměru horší než ti, které bude mít za pár týdnů ve svém čele sociální demokracie.
A.Babiš vede pragmatickou stranu, která své programové vyjádření teprve hledá a snahou A. Babiše jistě bude stáhnout na svou stranu co největší počet voličů tradiční pravice (oslabit tak co nejvíce TOP 09 a ODS) a nevzdat se ani voličů levicových, kterým nevyhovuje v čele ČSSD B. Sobotka jako slabý lídr. Všechny tyto marketingové cíle A. Babiš naplnil. Pokud se rozhodne pro mimořádné volby do sněmovny, nikdo ho nezastaví a se svým hnutím dokáže výrazně zvítězit.
Případná volební kampaň pro mimořádné sněmovní volby by ovšem oddálila to, co A. Babiš a hnutí ANO potřebují velmi silně. To je tvoření organizační struktury a programu tak, aby se ANO rychle změnilo na fungující a standardní politickou stranu.
Jiří Paroubek