Jako administrátorka evropských fondů, což je funkce, kterou vykonává zhruba rok, jen konstatuje, kolik desítek miliard korun se z bývalé finanční perspektivy let 2007–2013 nevyčerpá.
Můj souhrnný odhad je sto miliard korun. I když za neschopnost čerpání může především Nečasova a Topolánkova vláda, ministryně Šlechtová předvedla ve své funkci pouze koncert bezradnosti, ve kterém jednou za čtvrt roku konstatuje výsledky, které jsou stále horší a horší.
To, co předvádí s novelou zákona o veřejných zakázkách, svědčí o tom, že vlastně vůbec nepochopila, o co jde. Z vlastní zkušenosti vím, protože pod mým vedením MMR v roce 2004-2005 zákon o veřejných zakázkách zpracovalo a předložilo do parlamentního projednávání, že to není snadné. Ale tou první podmínkou k tomu, aby návrh zákona o veřejných zakázkách vůbec mohl vzniknout, je tým prvotřídních právníků na ministerstvu. Třeba sestavený pouze ad hoc pro účel zpracování tohoto návrhu zákona a jeho obhajoby. Pokud jsem si všiml, ministryně Šlechtová žádným takovým týmem vynikajících právníků nedisponuje.
Externisté mohou s ministerstvem předlohu zákona konzultovat, ale nemohou ji za něj vytvářet. Jde o naprosté selhání ministryně pro místní rozvoj. Čím dříve to A. Babiš s B. Sobotkou pochopí a vymění ji za zkušeného odborníka, který bude rozumět také dalším klíčovým oblastem práce ministerstva, tj. cestovnímu ruchu, tím lépe.