Ukázalo se, že těmto institucím za roky 2010–2013 podařilo zcela nehospodárně proplýtvat 88 milionů korun. Další krásná ukázka „úsporné“ politiky pravicové vlády.
Ředitelství vodních cest, které v šetření dopadlo nejhůř, chybovalo téměř ve všech kontrolovaných oblastech – a to je skutečně úctyhodný výkon. Ředitelství například běžně uzavíralo pracovní dohody s vlastními zaměstnanci, a to na práce, které patřily do jejich normální pracovní náplně. Podle NKÚ mohlo oproti svým výdajům Ředitelství vodních cest ušetřit až 13 % nákladů.
NKÚ ovšem zaujalo i samotné ministerstvo dopravy, které třeba s jednou osobou uzavřelo celkem pět smluv na poradenské služby v oblasti „kosmických aktivit“, avšak všechny smlouvy měly stejný předmět plnění. Inu, myslím si, že touto cestou zde nový Remek asi nevyroste…
Některá kontrolovaná pracoviště pak ani nedokázala dodat dokumentaci k veřejným zakázkám, případně byla k nenalezení alespoň dokumentace ohledně toho, co konkrétního za vydané peníze instituce obdržely.
Pan Stanjura (ODS) se poslední dobou velmi často vyskytuje v TV, kde se „znalecky“ vyjadřuje, jako brouk Pytlík, téměř ke všemu. Jsem docela zvědav, jak se jako bývalý ministr dopravy vyjádří k těmto nálezům NKÚ. Kdo jej povede k odpovědnosti?
Jiří Paroubek, expremiér a předseda strany LEV 21