Ing. Jiří Paroubek

Nenarodili jsme se sami pro sebe, ale proto, abychom sloužili své vlasti. ( Jindřich IV.)
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,46. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

12.11.2014 19:56:00

Rezignaci Babišova neschopného ministra Prachaře je třeba uvítat

Rezignaci Babišova neschopného ministra Prachaře je třeba uvítat

A. Prachař dnes rezignoval na pozici ministra dopravy, a protože jeho dosavadní působení ve vládě nelze hodnotit kladně, je třeba jeho současný krok přivítat.

Dalším Babišovým želízkem v ohni na ministerstvu je D. Ťok ze společnosti Skanska. Personální tipy předsedy hnutí ANO Babiše bohužel nebývají často úspěšné… Doufejme, že v tomto případě tomu bude jinak.

V poslední době jsem několikrát upozorňoval na to, že ministr Prachař není schopen řídit složitý resort dopravy. Selhával manažersky, nezvládal výběr kádrů, nebyl schopen řešit ani odbornou agendu ministerstva a nedokázal zajistit, aby největší investiční organizace státu – ŘSD – byla schopná plnit své úkoly.

Ministr Prachař zdědil ministerstvo dopravy ve špatném stavu po svých předchůdcích, ať už po ministrech Bártovi, Dobešovi, Stanjurovi, anebo po ministru Zemano-Rusnokovy vlády Žákovi. Tito lidé prokazovali většinou absolutní neschopnost, která byla ke škodě věci většinou doplněna také vyhazováním kvalitních odborníků. A v tom bohužel pokračoval i ministr Prachař. V současné době je tak situace na ministerstvu dopravy kritická a stejně krizová situace vládne i na ŘSD. A je otázkou, jak se bude vyvíjet situace v Českých drahách.

Nový ministr dopravy bude muset resort dopravy personálně stabilizovat, doplnit jej o výtečné odborníky s manažerskými zkušenostmi a dovednostmi a začít řešit praktické problémy související se zahájením výstavby dopravních staveb. Nebude to snadné, protože často nejsou vyřešeny potřebné výkupy pozemků, neproběhla výběrová řízení na projektovou dokumentaci na výstavbu jednotlivých staveb a pochopitelně tedy neproběhly ani tendry na zhotovitele jednotlivých staveb.

I kdyby byl nově přicházející ministr dopravy Ťok politickým a manažerským Einsteinem (jakože o tom upřímně pochybuji), nebude pro něho vůbec snadné uvést resort dopravy do pořádku a vyžádá si to pochopitelně určitý čas.

V resortu dopravy se tak rýsuje největší problém Sobotkovy a Babišovy vlády. Hrozí zde obrovské nečerpání rozpočtem přidělených investičních prostředků. A to bude mít negativní dopad na stavebnictví a na tvorbu hrubého domácího produktu.

Jiří Paroubek

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama