Ing. Jiří Paroubek

Nenarodili jsme se sami pro sebe, ale proto, abychom sloužili své vlasti. ( Jindřich IV.)
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,46. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

26.05.2014 12:30:30

Volební účast 18,2 %? Celá politická elita je k smíchu

Volební účast 18,2 %? Celá politická elita je k smíchu

Volební výsledky jasně ukázaly, a já jsem to slyšel při volební kampani od občanů, že lidé už nevěří, že by kdokoli mohl cokoli změnit k lepšímu a že oni na to mohou mít jakýkoli vliv.

Volit letos přišlo pouze 18,2 % voličů, tedy 1 528 250 z 8 395 132 lidí. Méně zajímaly volby do EP pouze Slováky, kterých k urnám dorazilo 13 %. Radovat se z takového volebního výsledku nemůže snad nikdo. Spokojení, ovšem pouze se svým volebním výsledkem, mohou být maximálně Svobodní, kteří premiérově získali jedno křeslo, nebo strana KDU – ČSL, která získala o jeden mandát více než v minulých volbách.  Volební výsledky kromě neúčasti ovlivnilo i to, že nejvíce lidí, 25,82 %, přišlo k volbám v Praze, žádný další kraj už nepřesáhl hranici dvacetiprocentní volební účasti, ve velmi netěsném závěsu za Prahou tak skončil Středočeský kraj s 19,2 % voličů.  

Volební výsledky jasně ukázaly, a já jsem to slyšel při volební kampani od občanů, že lidé už nevěří, že by kdokoli mohl cokoli změnit k lepšímu a že oni na to mohou mít jakýkoli vliv. Na frak tak v těchto volbách nedostala pouze strana LEV 21, ale opravdu celá politická elita, pro niž je volební výsledek tragédií a velmi smutnou vizitkou. Vítěz voleb, hnutí ANO, je nikoli jednookým, ale slepým králem.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama