25.07.2012 14:24:00
Stanovisko MMR k otevřenému dopisu Generali klientům BG Travel
Pojišťovna Generali ve svém dopise klientům BG Travel informuje o tom, že nebude odškodňovat klienty, kteří si u této cestovní kanceláře v úpadku zakoupili zájezd. Zároveň pojišťovna upozorňuje na zastaralost zákonů a nekonání MMR ČR.
Podle zákona pojišťovna není oprávněna odmítnout pojistné plnění nebo snížit jeho výši v případě, dozví-li se po pojistné události, že cestovní kancelář vědomě poskytla nepravdivé nebo neúplné podklady, které byly pro uzavření pojištění podstatné. Pojišťovna je v tomto případě oprávněna domáhat se náhrady škody na cestovní kanceláři.
Pojišťovna má ze zákona povinnost informovat MMR ČR o všech skutečnostech zejména o závažných nedostatcích v hospodaření cestovní kanceláře, což Generali neučinila.
Česká právní úprava je v souladu s platnou evropskou směrnicí. Není možné ji označovat za zastaralou či nefunkční.
MMR ČR zároveň vnímá právní odpovědnost cestovní kanceláře, která porušila informační povinnost danou zákonem.
Plné znění zákona 159/1999 najdete na: http://www.mmr.cz/CMSPages/GetFile.aspx?guid=fdceff95-6b92-4539-974f-893e9760f65b
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje
0 příspěvků Vstoupit do diskuse
Komentovat článek
Tisknout