Každoročně tak může Královéhradecký kraj do svých silnic druhých a třetích tříd investovat stovky milionů korun.
Podle nedávných statistik se České republice daří v posledních letech v bezpečnosti silničního provozu dohánět země západní Evropy. V případě nehod, které mají vážné následky, naše země plní stanovený cíl, jímž je snížení množství nehod se smrtelným zraněním na úroveň skandinávských zemí nebo Švýcarska do roku 2020. To představuje snížení počtu usmrcených na silnicích na 35 lidí na milion obyvatel.
Vloni na silnicích zahynulo 583 lidí, což představuje citelné snížení o bezmála stovku úmrtí proti roku 2012 a vůbec nejlepší výsledek od roku 1954. Loňský výsledek, kdy se počet obětí podařilo meziročně snížit o 12 procent, posunul Českou republiku v rámci evropské osmadvacítky na 19. místo. Pořád je to hodně, ale dílčí výsledky se dostavují.
Královéhradecký kraj se snaží přispívat k bezpečnosti na silnicích jejich odpovědnou a pravidelnou údržbou. Krajští silničáři se starají o komunikace nepřetržitě v létě i v zimě. Kraj financuje práce od spravování obyčejných výtluků až po náročné a kompletní rekonstrukce silnic za desítky milionů korun.
K tomu, aby se počet tragických nehod snížil ještě více, by nepochybně pomohlo, kdyby stát investoval do silniční sítě více a především se snažil pomáhat krajům. Jednotlivé regiony mohou silnice druhých a třetích tříd udržovat ve slušném stavu pouze díky tomu, že umí získávat evropské dotace. Jejich vlastní rozpočty totiž na miliardové investice, které by byly potřeba, nestačí a stačit nebudou – alespoň dokud stát nepřehodnotí svou politiku financování v oblasti dopravy. Určitě by se to ale vyplatilo. Vždyť mezi nejohroženější skupiny účastníků silničního provozu patří kromě chodců a cyklistů nadále i děti a senioři.
S létem a obdobím dovolených vyrazí na naše silnice stovky tisíc automobilů. Přeji tedy všem motoristům bezpečnou a šťastnou cestu!