Dočkáme se tentokrát jasné odpovědi? Doufám, že ano. Já i všichni ostatní obyvatelé Královéhradeckého kraje se ptát budeme - a hlasitě. Jak jinak docílit toho, aby tolik let odkládaná stavba konečně stála? Nepotřebují ji jen lidé, kteří v našem regionu žijí, důležitá je i pro všechny návštěvníky kraje a také jako spojnice s Polskem. Hradecký kraj je regionem, jehož „dálniční síť“ - mohu-li to tak vůbec nazvat – je zcela mizivá. Přitom pouze rychlostní komunikace může zabezpečit další zdravý rozvoj regionu – hospodářský i celospolečenský.
Dobrou zprávou je, že podle ŘSD jsou peníze na další dostavbu dálnice k Jaroměři připravené a pozemky jsou vykoupené z více než devadesáti procent. Na některé části stavby je prý dokonce již vydáno stavební povolení. Pozitivní rovněž je, že kromě státního rozpočtu by se zdrojem financování dálnice mohly stát i fondy Evropské unie. Evropský parlament totiž loni schválil revidovanou mapu Transevropské dopravní sítě (TEN-T), do které se podařilo prosadit i napojení dálnice D11 na Polsko. Tato síť stanovuje dlouhodobé priority, na jaké dopravní projekty bude možné čerpat evropské finanční prostředky. Minimálně do roku 2030 bude tedy za evropsky prioritní dopravní spojení považováno pokračování D11 na Polsko.
Bez dostavěné dálnice a bez rychlé silniční spojnice s Polskem bude Královéhradecký kraj stále na okraji Evropy. Bude v nadsázce regionem, kde budou cesty končit, ale nikam dál nepovedou. Dálnice zde měla stát už dávno. Já sám jsem optimista a věřím, že tentokrát jasně uslyšíme, co bude dál. Jediné správné rozhodnutí však je: začít stavět co nejrychleji.