Rychnov nad Kněžnou je pak symbolickou bránou do Orlických hor. Nejsou sice tak vysoké jako Krkonoše, ale nesmírně malebné. Lesnaté horské pásmo s malebnými údolími řek, květnatými loukami či rašeliništi, s řadou vzácných druhů rostlin a živočichů zde dohromady utvářejí chráněnou krajinnou oblast, kterou jinde nenajdete. Na své si zde přijdou i milovníci vojenských památek, na které čeká síť obranných pevností, jež byly vybudovány za první Československé republiky - v čele s nejnavštěvovanější tvrzí Hanička. Hory lákají k pěším a cyklistickým túrám. Vodáky zase jistě nadchne malebná řeka Orlice. Každý si zkrátka může vybrat to své a určitě nebude odjíždět zklamaný.
Aktivní sportovci jistě ocení síť cyklostezek. Vybudování řady z nich podpořil Královéhradecký kraj. Neocenitelný servis všem milovníkům jízdy na kole poskytují cyklobusy, jejichž provoz dotuje kraj ročně zhruba třemi miliony korun v rámci systému dopravní obslužnosti. Cyklobusy budou až do konce září brázdit silnice Královéhradeckého kraje a budou k dispozici Všem nadšencům cyklistiky, ale i běžným turistům, kteří se vydají pomocí veřejné dopravy do turisticky zajímavých míst. Ke zvýšení turistického ruchu pomáhá i budování dopravní infrastruktury. Na Rychnovsku se podařilo v posledních letech opravit řadu důležitých komunikací. Jedním z největších projektů byla například modernizace silnice vedoucí k hraničnímu přechodu Olešnice v Orlických horách - Lewin Kłodzki za zhruba sto milionů korun, které kraj získal z Evropské unie.
Pro to, aby se lidé do Královéhradeckého kraje rádi vraceli, je důležitá kromě kvalitní nabídky služeb právě snadná, pohodlná a rychlá dopravní dostupnost. Jejím základem by měla být především dálnice D11, jejíž dotažení alespoň do Hradce Králové je naprostou nezbytností. Ekonomickou stabilitu regionu by pak zajistila další stavba rychlostní komunikace směrem k polským hranicím. Neméně důležité jsou ale i silnice druhých a třetích tříd, o které se kraj odpovědně stará a každoročně do nich investuje stovky milionů korun.