Krajský rozpočet má sám o sobě k dispozici každoročně kolem tří miliard korun, které musí rozdělit mezi všechna svá strategická odvětví, tedy nejen dopravu, ale i zdravotnictví, školství či oblast sociálních věcí. Stát pak nejeví příliš velkou ochotu natahovat otevřenou ruku. Je těžké si představit, že by například vláda nedávno schválených 8,8 miliardy korun na 50 kilometrů nových silnic a dálnic přesunula na vyřešení problémů s dopravou v našem regionu.
Přesto se ale blíží doba, kdy zřejmě podobné řešení bude nezbytností. Je na čase přemýšlet o tom, jak systém péče o silniční síť restrukturalizovat a změnit. Stát kdysi silnice druhé a třetí třídy převedl na kraje ve špatném stavu, který se postupem let dále prohlubuje. Královéhradecký kraj jen díky stamilionovým investicím z EU drží stav komunikací na slušné úrovni. Tyto peníze však nestačí na skokové zlepšení, ale jen na nejnutnější údržbu a zbrzdění jejich degradace.
Co by se dělo, když by kraje evropské peníze neměly? Zatím tato situace reálně nehrozí, ale výhledově s ní je třeba počítat. Bylo by proto třeba začít jednat co nejrychleji a nastavit nová pravidla financování oprav silnic v České republice.