Vážení spoluobčané,
ve zpravodajství i regionálních denících se v poslední době objevilo několik zpráv souvisejících s rekonstrukcemi silnic v okolí. Následující článek by vám měl přiblížit vývoj situace na trase Borohrádek – Týniště nad Orlicí.
Silnice spojující Týniště nad Orlicí s Borohrádkem (II/305 ) se dočká zásadní rekonstrukce: komunikace je dlouhodobě v nevyhovujícím stavu a některé mosty jsou před koncem životnosti. Královéhradecký kraj proto nechá silnici po částech opravit. Peníze pro potřebné stavební práce, díky kterým bude cestování z Týniště na Borohrádek pohodlnější a bezpečnější, chce získat kraj z finančních zdrojů Evropské unie během programovacího období 2014 -2020.
V současné době se připravuje výběrové řízení na zhotovení projektové dokumentace na úsek Albrechtice nad Orlicí – Borohrádek. Trasa o celkové délce 6,2 km je rozdělena na čtyři části:
ÚSEK č.1 - úsek Albrechtice nad Orlicí křižovatka III/3051 - začátek obce Žďár nad Orlicí (km cca 0,832 - 3,800).
ÚSEK č. 2 - úsek Žďár nad Orlicí průtah (km cca 3,800 - 4,400).
ÚSEK č. 3 - úsek Žďár nad Orlicí konec - Borohrádek zahrádkářská kolonie (km cca 4,400 - 6,500).
ÚSEK č. 4 - úsek průtah města Borohrádek (ul. Havlíčkova) po provedenou stavební úpravu křižovatky se silnicí I/36
Projektová dokumentace bude zahrnovat rekonstrukci vlastní vozovky, odvodňovací zařízení (příkopy, propustky, v průtahu obcí uliční vpusti, případně silniční kanalizaci) a další silniční příslušenství. Součástí stavby bude i rekonstrukce mostu.
Celá rekonstrukce v úseku Albrechtice nad Orlicí – Borohrádek proběhne ve stávající trase komunikace, tzn., že bude zachováno směrové i šířkové uspořádání komunikace, aby nedošlo k záborům nových pozemků.
Do konce letošního roku bude vyhlášeno další výběrové řízení vypracování projektové dokumentace na úsek Týniště nad Orlicí – Albrechtice nad Orlicí. Tento úsek silnice je směrově i šířkově nevyhovující, na trase se nachází most přes Orlici a 5 inundačních mostů, které jsou na konci své životnosti, jejich únosnost neumožňuje průjezd nákladních automobilů. Vzhledem k těmto skutečnostem bude tento úsek vybudován jako novostavba, dojde k záboru pozemků, a proto bude třeba nejprve vypracovat dokumentaci pro územní rozhodnutí, získat územní rozhodnutí a následně po vypracování dokumentace pro stavební povolení získat i vlastní stavební povolení.
Vzhledem k finanční náročnosti se předpokládá realizace stavby po jednotlivých úsecích. První úsek by mohl být zahájen, v případě přidělení dotace, v roce 2015.