Ona ta pauza byla k něčemu dobrá, protože my jsme si i s panem ministrem některé věci vyjasnili na chodbě, protože já bych taky bývala apelovala za to, že my vlastně všichni podporujeme tu digitalizaci. Já si neumím představit, že by tady někdo zvedl ruku za to, že nepodporujeme digitalizaci. Ale vzhledem k těm problémům, které se samozřejmě tady vyskytují, tak bych taky hlasovala všemi deseti za to, abychom to vrátili do druhého čtení a doplnili všechny ty věci, které jsou potřeba.
Ale pan ministr mě na chodbě ujistil, že právě kvůli tomu in-housu je podán pozměňovací návrh k DIA, a to je správná cesta. Špatně to je přes zákon o zadávání veřejných zakázek. Správně to je pověřit DIA výkonem in-housu pro konkrétní aktivity. A to je správně a tady bych to chtěla říct na mikrofon a děkuju panu ministrovi, že mně to objasnil na chodbě.
Ale můj příspěvek se týká něčeho úplně jiného. Já si nejsem jistá, já jsem čirou náhodou otevřela výzvy IROPu, kde jsem se podívala na eGovernment. A pane ministře, je to tak, že DIA má být ústřední orgán státní správy? Pokud je to ústřední orgán státní správy, tak budete muset změnit dokument IROPu, protože v dokumentu IROPu a ve výzvě, která končí 31. 8. 2023 jsou mezi možnými příjemci pouze organizační složka státu, příspěvková organizace státu, státní organizace nebo státní podnik. Žádný ústřední orgán státní správy. Já jenom upozorňuju, že to není běh na 14 dnů. Tam je skutečně potřeba svolat monitorovací výbor, tento musí schválit, následně požádat Evropskou komisi o přeschválení programového dokumentu IROP a všech souvisejících dokumentů.
I z tohoto důvodu, protože tam jde o miliardy korun a myslím si, že by bylo opravdu velmi nežádoucí, abychom tady schválili nějakou organizaci, která potažmo je teď vyloučena z možnosti čerpání evropských fondů, abychom se fakt dohodli na tom, že se to třeba vrátí, zkrátí se opravdu všechny lhůty na úplné maximum, ale zkusíme některé ty věci ještě dopracovat, aby to skutečně fungovalo tomu, co to má.
Děkuju.