Miliardové finty u životního pojištění
Rád bych reagoval na článek o miliardových fintách. Kromě toho, že článek obsahuje faktické chyby, které jsou předkládány veřejnosti, jaksi vůbec nepočítá s tím, že v řadách finančních poradců existuje také spousta slušných lidí, kteří se na tomto neférovém obchodě nijak nepodílí a jejich zájmem je s klientem budovat dlouhodobý vztah a profitovat z něj. Pokud tu existuje inspirace důchodovým penzijním spořením, upozornil bych na to, že taková inspirace bude mít za následek konec živnosti tisíců poradců, bez jakéhokoli rozlišení, jak se kdo ke klientovi chová. Článek navíc dává informaci o provizi ve výši 24 násobku ročního pojistného, přičemž běžný obchodník má provizi daleko nižší. Vysílají se směrem ke klientům zcela zavádějící informace, které poškozují ty slušné, lumpům je to jedno. Můj návrh je konstruktivní debata a znalost všech úhlů pohledu, nikoli vytvoření závěru na základě ani netuším čeho. Roman Kolář
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
04.05.2015 13:32:06 - Ing. Ladislav Šincl
Dobrý
den, já jsem podal jen jeden pozm. návrh, který obsahuje tři části. Následně
jsem měl tiskovou konferenci před médii, kde jsem se tento můj pozm. návrh
snažil vysvětlit. Není mou vinou zda-li někde v nějaké mediální zprávě jsou
nějaké chyby plynoucí z neznalosti základních pojmů.
Ve svém vystoupení jsem uváděl, že "někteří zprostředkovatelé" se doupouští "fint" a ne všichni. Nicméně ti "slušní" by měli poděkovat především těm druhým nepoctivým. Domnívám se, že mým pozm. návrhem se trh pročistí a zůstanou jen ti, kteří si svého "kmene" klientů budou vážit a budou o něj dlouhodobě pečovat.
Můj pozm. návrh způsobí to, že celková roční provize zprostředkovatelů se zkrátí o cca 4 mld. Kč a zůstane pojištěným v tzv. odbytném. Je logické, že se to zprostředkovatelům nelíbí.
L. Šincl