Členské státy musí povinně zastropovat částky přímých plateb přesahující 100.000 EUR, na základě dobrovolného rozhodnutí ale členské státy mohou ze stropované částky odečíst maximálně 50 % reálných nákladů na zaměstnance. V případě, že se členský stát rozhodne alokovat minimálně 10 % na redistributivní platby, může se rozhodnout povinné zastropování přímých plateb nad 100.000 € neimplementovat.
Dalším důležitým bodem je definice skutečného zemědělce. V tomto případě se odhlasovalo, že státy mají povinnost pouze implementovat definici aktivního zemědělce, nesmí se zde implementovat skutečný zemědělec. Členské státy mohou z této definice vyloučit jednotlivce nebo společnosti, které zpracovávají produkty ve velkém rozsahu, s výjimkou skupin zemědělců.
Co se týká podpory pro mladé zemědělce, bylo odhlasována verze, kdy musí členské státy vyčlenit alespoň 2 % na podporu mladých zemědělců do 40 let, kteří zakládají své podnikání a také se schválila maximální částka, která pomůže zahájit činnosti mladých zemědělců a venkovských podnikatelských startupů až na 100.000 €.Výbor dále schválil povinnost nastavit pravidla eko-schémat pro zemědělce, kdy by jejich využití ale mělo být dobrovolné.
Na eko-schémata by mělo být alokováno minimálně 20 % z obálky pro první pilíř. Srovnání úrovně přímých plateb napříč členskými státy EU – externí konvergence přímých plateb – by mělo být dosaženo do roku 2027 a to následujícím způsobem, platby by se měly srovnat směrem k průměru výše základní podpory příjmů pro udržitelnost platné v roce 2026.