Ti z nás, kteří se zajímají o veřejnou dopravu, si ještě dobře pamatují na rok 2009. Prakticky všechny kraje v ČR tehdy přímou objednávkou zadaly provoz regionálních tratí národnímu dopravci – Českým drahám. Stalo se tak za velkého humbuku soukromých dopravců, kteří tvrdili, že by byli schopni jezdit levněji a s vyšší kvalitou. A jaká je skutečnost dnes, po sedmi letech? Málokdo by zpochybnil skutečnost, že konkurence je přínosná. Jen na prvním železničním koridoru (Praha – Pardubice – Morava – Slovensko) máme tři dopravce, jezdíme v moderních vozích s wifi, občerstvením a nabídkou tisku. Ceny jsou nízké a nabídka velká. Je však třeba férově přiznat také druhou stránku mince. Více informací naleznete v článku zde.
Pokud dopravě fandíte a zajímá vás dění v rezortu, podívejte se do sekce doprava na mých osobních stránkách: http://www.martinkolovratnik.cz/moje-temata/doprava
Najdete zde aktuální novinky a přehled dění. A budu rád, když mi zašlete i další podněty pro práci.