Byť bych si mohl na tento přístup naříkat u téměř 100% návrhů zákonů z dílny Úřadu vlády nebo kteréhokoli z ministerstev, nemohu se nepozastavit nad návrhem zákona o změně daně z přidané hodnoty, kterým se zvyšuje sazba DPH. Ten, podotýkám zatím, jelikož ještě nestihla zasednout Sněmovna, nebyl díky hlasům sociálních demokratů v Senátu a několika dalších „osvícených“ zákonodárců schválen. Je však jen otázkou času, kdy se nám například zvedne jízdné a mnohé další položky upravené touto novelou, aniž by se někdo zabýval tím, z čeho se s tímto nárůstem cen vyrovnáme. O dopadech na obce, města i samotný stát ani nemluvě. Nicméně, nad tímto návrhem alespoň můžeme, ačkoli bez většího dopadu, diskutovat.
V otázce memoranda o zajištění železniční dopravy, které uzavřela ještě úřednická vláda Jana Fischera a České dráhy společně s kraji je situace poněkud odlišná. Zde se již vytrácí prostor i pro diskusi, kterou je vláda nucena absolvovat v Parlamentu, a nastupuje její nekončící monolog. Jeho vrcholem je návrh ministra dopravy Dobeše posvěcený premiérem na odvolání zástupce krajů z dozorčí rady Českých drah. A důvod? Když kraje začaly uvažovat o tom, že budou hájit zájmy svých obyvatel a rozpočtů, v důsledku nenaplňování memoranda vládou, možným podáním k soudu, vláda tímto způsobem chtěla zmrazit jejich přístup k informacím o této společnosti. Zajímavá představa o dialogu mezi různými patry politiky, která by měla ruku v ruce sloužit pouze jednomu zájmu, a to zájmu lidí této země, nemyslíte? Mám jen obavy, aby to pro nás pro všechny nebyl dost výrazný krok zpět.