Ing. Michaela Šojdrová

  • KDU-ČSL
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,99. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

04.04.2016 5:32:00

Učitelům chybí přehledný informační zdroj o migrační krizi

Učitelům chybí přehledný informační zdroj o migrační krizi

V Poslanecké sněmovně se v úterý 29. 3. na pozvání místopředsedkyně Výboru pro kulturu a vzdělávání Evropského parlamentu Michaely Šojdrové a místopředsedy sněmovního školského výboru Jiřího Miholy uskutečnil kulatý stůl.

 V Poslanecké sněmovně se v úterý 29. 3. na pozvání místopředsedkyně Výboru pro kulturu a vzdělávání Evropského parlamentu Michaely Šojdrové a místopředsedy sněmovního školského výboru Jiřího Miholy uskutečnil kulatý stůl k problematice vzdělávání o migraci.

Podle Šojdrové dnes pedagogům chybí přehledný zdroj informací, který by shrnoval základní dokumenty k problematice a navrhla jeho vytvoření. Tuto iniciativu většina přítomných zástupců státní správy, neziskového sektoru a učitelů uvítala.

"České republiky se jako součásti Evropské unie dotýká zatím největší krize, kterou od svého založení EU zažívá. Kromě migrace jde o další kritické události a děje, kterým EU čelí a musí je řešit. Jsou to hrozba terorismu, válka na Ukrajině (1,5 mil. obyvatel vnitřně vysídlených), krize Eurozóny a Řecka, hrozící odchod Británie z EU. Občané očekávají, že EU bude schopná adekvátně reagovat. Otázky na téma migrační krize a terorismu zaznívají i ve školách, kladou si je žáci i učitelé.  Osobně považuji za správné, že se o těchto otázkách vede ve školách diskuse, zejména při výuce občansko-vědních předmětů.  Vím to z mnoha setkání s občany, s učiteli i žáky. Také vím, že jejich znalosti a orientace velmi závisí na tom, z jakých zdrojů informace čerpají a ty jsou velmi roztříštěné," uvedla ve svém úvodním vystoupení michaela Šojdrová.

"Proto vznikla tato iniciativa – posadit za jeden stůl všechny odpovědné aktéry a hovořit o informačním zdroji, který učitelům poskytne vždy aktuální oficiální stanoviska odpovědných orgánů za ČR i EU. Domnívám se, že dnes tento informační zdroj nemají a jsou odkázání na to, co si vyhledají, v lepším případě, na webu jednotlivých institucí.  Pokud jste se někdy pokusili sami tyto informace získat, zjistili jste, že to nemusí být vůbec jednoduché. Není to snadné ani pro nás, kteří v daných institucích pracujeme, natož pro učitele, kteří mají jiné povinnosti, než trávit čas nad hledáním informací, které jim mají být poskytnuty," vysvětlila iniciativu europoslankyně.

"Cílem iniciativy vytvoření zvláštního informačního zdroje pro učitele je usnadnit přístup k aktuálním a relevantním informacím od orgánů, které si jako daňoví poplatníci platíme či je přímo volíme. Cílem je prevence před radikalizací a extremismem a předcházení manipulaci mladých lidí, kteří snadněji podléhají radikálním postojům. Povinností školy je poskytovat maximum relevantních pravdivých informací, vést žáky k univerzálním hodnotám. Aby škola mohla tuto povinnost naplnit, musí mít dostupné informační zdroje. Cílem rozhodně není a nesmí být vnucování něčích názorů či poučování a manipulace. Cílem je dobře informovaný učitel i žák – odpovědně uvažující a jednající občan," upozorňuje europoslankyně.


Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama