Ing. Miloš Petera

  • SOCDEM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,02. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

12.11.2015 21:36:59 - Buffy2009

Oprava komunikací

Když píšete, že jste každý týden u otvírání nových dopravních komunikací, tak mi sdělte, kdy už se konečně kopne do země na spojce mezi R7 a R8? Pořád se nic neděje a stale same silácké kecy jak ze strany MD tak I kraje. Viděl jste ty komunikace po kterých se jezdí? 15 cm vyjeté koleje, ucpaná doprava v Horoměřicích, Velkých Přílepech, Kralupech. Masakr. Jake mají tyto komunikace značení? Co třeba patníky, vodící cedule, vodorovné značení na vozovkách? Žádné!!! Viděl jste ty prasácky spravené díry na vozovce? Který trouba to dělal a schválil a proplatil?

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

17.11.2015 12:00:10 - Ing. Miloš Petera
Dobrý den,

Ministerstvo dopravy pod vedením bývalého ministra Antonína Prachaře deklarovalo, že převezme přípravu stavby přeložky II/240 jakožto propojení silnice R7 a D8. K tomu Středočeský kraj poskytl veškeré podklady a podporu. Po změně ministra dopravy od tohoto záměru MD ustoupilo a tak po cca roce znovu příprava této stavby přešla zpět na Středočeský kraj.

Jeho Zásady územního rozvoje potřebné pro přípravné práce byly napadeny obcí Tuchoměřice, kdy tyto zásady byly v dotčené části na jaře letošního roku Krajským soudem zrušeny.  To značně komplikuje přípravu této stavby, kdy nyní Středočeský kraj intenzivně jedná o místními samosprávami i vlastníky pozemku(možno průběžně sledovat na internetových stránkách kraje) o stopě vedení této stavby.  Během posledních dvou měsíců vzniklo 5 návrhů vedení přeložky, hlavně napojení na R7 u obce Středokluky. Ty však dosud vždy narazily na nesouhlas těchto subjektů. Celý projekt je proto rozdělen do třech etap, kdy I. etapa – obchvat Kralup nad Vltavou – má vydáno územní rozhodnutí a tento záměr je předložen na MD ke schválení centrální komise a následně k přípravě materiálu do Vlády, která by měla rozhodnou o finanční podpoře ze SFDI na realizaci této stavby. Podobný proces přípravy probíhá na II. etapě.

Odhad investičních nákladů je cca 3-4 mld. Kč. To jsou finanční prostředky v objemu, které byly například k dispozici pro celé programovací období 2007-2013, kdy tedy nelze tuto stavbu stavět čistě ze zdrojů kraje.

Nutno podotknout, že tato silnice však nenahradí chybějící segment Silničního okruhu kolem Prahy, stavbu 518, která dále zůstává dále v gesci Ministerstva dopravy, resp. ŘSD ČR a který teprve definitivně vyřešení dopravní problém SZ od Hl. m. Prahy, především pak tranzitní nákladní dopravu. Středočeský kraj se pak potýká s problémem v podobě živelné zástavby v této části regionu (koordinace a regulace dle územních plánů obcí), kdy nyní je obecně již problém tudy vést liniové stavby, aniž by nenarazily na silné problém s majetkoprávním vypořádání a vlivem na životní prostředí.

S pozdravem