Každý z nás rodičů se snaží, aby první krůčky dítěte při základním vzdělání byly nejen pro dítě příjemné, ale i maximálně dobré a start do života tak nebyl pro rodiče ani pro našeho potomka stresující.Hledání dobrých a kvalitních vzdělávacích zařízení se stává často pro rodiče noční můrou. Celý tento koloběh začíná přijetím do mateřské školy a následuje zápis do první třídy. Rodiče jsou ochotni strávit před školami při čekání i noční hodiny, a to proto, aby se na jejich syna či dceru místo dostalo. Důležitým měřítkem je nejen dobrá atmosféra ve škole, ale i kvalita výuky jednotlivých předmětů, zaměření školy na jazykovou výuku, zdravý způsob života, dostatek sportu a mnoho dalších důležitých věcí pro nás rodiče. Máme dnes možnost si školy prohlédnout při dnech otevřených dveří, a to vše dohromady může způsobit, že dítě vozíme do školy na druhý konec města nebo dokonce někteří z nás mění adresu trvalého bydliště, aby nám dítě do školy přijali. Je pravda, že občas nám na svých webových stránkách poradí i ministr školství. Jenže některé rady jsou opravdu udivující. Mnozí z nás nechápou, proč by dítě před nástupem do první třídy měli sami učit a prakticky suplovat roli školy. Možná než takovéto rady, by bylo rozumnější, aby Ministerstvo školství dohlédlo na kvalitu výuky a postaralo se o to, aby učitelé měli ke své práci takové podmínky, aby nemuseli odcházet do jiných oborů. Učitelé, kteří formují naše děti pro další život, by měli dostat odpovídající ocenění své práce, aby se jí mohli naplno věnovat a nemuseli si k ní hledat ještě další úvazky. To je, myslím, jedno z nejdůležitějších kritérií, které by mělo Ministerstvo školství brát v potaz a možná bychom pak nemuseli školy dělit na vynikající, dobré a horší.
Ing. Miloslava Vostrá, místopředsedkyně ÚV KSČM poslankyně PSP ČR