Děkuji za slovo. Vážený pane předsedající, milá vládo, poslankyně, poslanci, rád bych vás požádal o podporu Miloslavy Pošvářové v nadcházející volbě člena Dozorčí rady Státního fondu dopravní infrastruktury, která nás čeká za několik okamžiků.
Paní doktoru Pošvářovou asi není třeba příliš představovat, omezím se jen na konstatování, že patří mezi přední české odborníky na projektování a supervizi dopravních staveb. Paní doktorka Pošvářová hrála důležitou roli při vyšetřování problémů zvlněné D47, kdy se ve funkci vedoucí odboru kontroly kvality na ŘSD snažila zajistit, aby se výsledky průzkumných vrtů podloží nedostaly tehdy z ŘSD do rukou protistrany, což mohlo podvázat pozici státu v soudním sporu. Za své jednání byla tehdy z ŘSD propuštěna, později za to obdržela cenu od Nadace Charty 77, cenu Františka Kriegla za projev občanské statečnosti. Byla to zase Miloslava Pošvářová, která vyhotovila odborný posudek k případu železničního neštěstí ve Studénce v roce 2008, kdy rychlík narazil do opravované mostní konstrukce, jež se několik sekund předtím zřítila na železniční trať. (Velký hluk v sále.)
Zvláště v současné době je nezbytné, aby stát, vláda, Ministerstvo dopravy, Státní fond dopravní infrastruktury i Ředitelství silnic a dálnic vrhly všechny své síly na zlepšování systému supervize projektů dopravních staveb, kde chronicky a dlouhodobě selhávají. V případě zmíněného neštěstí ve Studénce to zaplatilo životem osm nevinných lidí. Události na D1 z minulého týdne nenapovídají tomu, že by se situace příliš zlepšovala.
Vážené poslankyně a poslanci, pokud to myslíte s kvalitou dopravní infrastruktury v České republice skutečně vážně, máte teď jedinečnou šanci zvolit na to správné místo jednoho z nejkvalitnějších českých odborníků, které tato země nabízí. Děkuji vám za pozornost.