Ing. Petr Bendl

  • ODS
  • Středočeský kraj
  • poslanec
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,4. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

07.05.2010 18:25:00

Dopravní stavby je třeba maximálně zlevnit

Dopravní stavby je třeba maximálně zlevnit

Úspory, PPP projekty a vlastní dluhopisy - recept ODS na rozvoj dopravní infrastruktury.

Vzhledem k omezeným prostředkům ze státního rozpočtu v souvislosti s ekonomickou krizí musí Česká republika podle ODS najít další zdroje pro rozvoj dopravní infrastruktury. Podle místopředsedy ODS Petra Bendla je nutné ušetřit při přípravě a realizaci staveb, realizovat projekty PPP, najít cestu k vlastním dluhopisům SFDI a využít co nejvíce prostředků EU.

„V České republice chybí dostavět asi 1000 km dálniční sítě a stovky kilometrů železničních koridorů, což představuje u dálnic investici cca 500 mld. Kč, u důležitých železničních tratí odhaduji řády stovek miliard Kč", uvedl při představení řešení pro dopravní infrastrukturu místopředseda Občanské demokratické strany a lídr strany ve Středočeském kraji. I když se podařilo vládě ODS významně urychlit rozvoj dopravní infrastruktury, Česká republika stále zaostává za svými sousedy, což omezuje její konkurenceschopnost v regionu.

„Současné zdroje k financování dopravních staveb pochází v drtivé většině z Operačního programu Doprava, přičemž je většina peněz již alokována a stavby jsou již z velké části rozestavěny", uvedl Petr Bendl s tím, že dalším zdrojem je Státní fond dopravní infrastruktury, který letos disponuje 36,5 mld. Kč.

„Naším řešením je změna na straně zdrojů finacování dopravní infrastruktury a prosazení maximálních úspor při přípravě a realizaci těchto staveb", řekl Petr Bendl. Občanští demokraté počítají s využitím systému PPP (partnerství veřejného a soukromého sektoru) při realizaci dopravních staveb a chtějí přispět k uvolnění co největší částky z fondů EU pro období 2014 - 2020.

Podle Petra Bendla hrozí, že částka může být proti současnému období jen pětinová. „Dalším záměrem je otevření možnosti SFDI posílit vlastní zdroje například vydáním dluhopisů", uvedl Petr Bendl s tím, že podmínkou takového kroku je to, aby se tyto dluhopisy nezapočítávaly do státního dluhu dle maastrichtských kritérií. Touto cestou financování jde například Polsko.

„Uspořit při přípravě staveb lze podle nás již při vybrání vhodné varianty dopravního řešení, při samotném projektování, konstrukčním řešení i konečné realizaci" doplnil Petr Bendl. Je třeba se soustředit na technické normy, odměny projektantů a objektovou skladbu staveb tak, aby se stavělo maximálně efektivně.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama