Ing. Petr Bendl

  • ODS
  • Středočeský kraj
  • poslanec
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,4. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

23.04.2010 13:15:00

Kraje se nesmyslně brání transparentním tendrům

Kraje se nesmyslně brání transparentním tendrům

ODS urychlí otevření trhu osobní železniční dopravy.

ODS bude tlačit na kraje, aby co nejrychleji začaly s otevíráním trhu regionální železniční dopravy. Cílem je především zlepšení služeb pro cestující. „Postupné otevírání trhu a transparentní soutěže by měly být podmínkou pro čerpání státní podpory pro financování železniční dopravy v regionech," říká místopředseda ODS a exministr dopravy Petr Bendl.

ODS dlouhodobě podporuje otevírání trhu v železniční dopravě. „Důvodem naší podpory je jak zájem zákazníků, kterým může konkurence přinést kvalitnější služby, tak zájem státu jako přispěvatele do systému financování regionální dopravy. Úspora veřejných prostředků, soukromé investice do zkvalitnění vozového parku a další rozvoj služeb pro cestující, to jsou hlavní přínosy otevření trhu v železniční dopravě," říká Petr Bendl.

Kraje řadu let usilovaly o získání dlouhodobých garancí vlády ohledně spolufinancování regionální železniční dopravy ze státního rozpočtu - a především proto, aby mohly dopravcům nabídnout dlouhodobé smlouvy, bez nichž je prakticky nemožné získat úvěry na pořízení kolejových vozidel. Právě vláda ODS na začátku roku 2009 našla v jednání s kraji dlouhodobě udržitelný model financování regionální dopravy s podporou státu. Když však hejtmani koncem loňského roku takové desetileté garance od úřednické vlády dostali, neváhali a uzavřeli desetileté smlouvy rovnou s Českými drahami.

„Budeme hledat způsoby, jak kraje k soutěžím dovést - není přece možné, aby přijímaly od státu dotace, ale nebyly schopny mu prokázat, že je utrácejí za nejlepších možných podmínek," dodává Petr Bendl.

ODS je také připravena v maximální možné míře využít prostor pro otevření trhu v dálkové, tedy rychlíkové přepravě. Díky přístupu Ministerstva dopravy - tolik odlišnému od chování hejtmanů - jsou totiž v desetileté smlouvě s ČD o provozování rychlíkových spojů klauzule o postupném otevírání trhu tempem až 15 procent ročně, celkem až do
75 procent trhu.

„Je možné, že České dráhy uhájí všechny nebo většinu svých linek. Pokud se tak stane v transparentních a otevřených tendrech, bude to samozřejmě naprosto v pořádku," uzavírá Petr Bendl.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama