Přerovský úřad je k občanům přívětivý. Potvrzuje to bronzové krajské umístění v soutěži, kterou už pátým rokem vyhlašuje Ministerstvo vnitra. Město se v této motivační soutěži umístilo už podruhé, v roce 2017 si odvezlo stříbrné ocenění. Modro-bílá samolepka s razítkem a nápisem „Přívětivý úřad 2020“ tak opět vítá u vchodu návštěvníky magistrátu.
Do klání se letos v únoru zapojilo 142 obcí s rozšířenou působností a městských částí, účastníci odpovídali prostřednictvím on-line dotazníku na šedesát otázek, které byly následně kontrolovány. V rámci Olomouckého kraje se před Přerov dostal jen zlatý Prostějov a stříbrný Šumperk. „Tohle je hodnocení za dobu klidu a míru. Mnohem důležitější je, aby úřad fungoval pro občany co nejlépe nyní, když je vyhlášen nouzový stav – a i to se nám myslím daří,“ konstatoval tajemník přerovského magistrátu Petr Mlčoch.
V soutěži se hodnotil například počet úředních hodin, většina jich je otevřených 25 a 35 hodin týdně, jen výjimečně úřední hodiny činí 40 a více hodin – Přerov jich má 36. V dotazníku padly také otázky, jestli občané mohou platit bezhotovostně, zda se na úřad dostanou bez překonávání bariér, je-li přizpůsoben pro komunikaci s neslyšícími, zda jsou na webu zveřejněny materiály ze zastupitelstva – popřípadě mohou-li lidé sledovat jednání on-line. Hodnotitele také zajímalo, jak který úřad informuje klienty o vyřízení požadavku, zda má obec či město vlastní FB stránky, jaké aplikace využívá nebo jestli má k dispozici rozklikávací rozpočet. „My jsme mohli poprvé uvést, že máme Facebook, Instagram i Mobilní Rozhlas – to všechno se nám teď osvědčuje, jde o rychlou komunikaci s lidmi. Zvláště v nouzovém stavu nebo v případě povodní jsou aktuální zprávy důležité,“ podotkl primátor města Petr Měřínský.
Součástí soutěže je i brožura s výčtem příkladů dobré praxe. Řadu z nich už Přerov zavedl – ať už se jedná o službu Senior taxi, nebo pořízení aplikace Mobilní Rozhlas. U některých příkladů se může Přerov inspirovat – třeba Litoměřičtí se pochlubili detašovaným pracovištěm matriky v městské nemocnici nebo jednotným vizuálním stylem, Ostrava se zase snaží „zamávat“ s venkovním reklamním smogem a město chce finančně motivovat i majitele provozoven, aby jejich označení bylo vkusné.