Po dlouhém masírování, vysvětlování a ujišťování, že to nebude mít žádné negativní dopady na kde co, bylo slíbeno, že problematika bude pozorně sledovaná a kraje v rámci spolupráce zabezpečí sčítání provozu. Pokud by se prokázalo, že se nákladní vozidla vyhýbají těmto zpoplatněným úsekům, tak se k jednání vrátíme a bude se hledat tzv. kompromisní řešení. A už se ukázalo. Sčítání v Jihočeském kraji jednoznačně potvrdilo, že se nákladní vozidla zpoplatněným úsekům vyhýbají.
Ale objevily se také dopady, se kterými nikdo nepočítal. Zpoplatněný úsek silnice I/34, který je součástí vnějšího okruhu města dostal uživatele do zajímavé situace. Trochu to připomíná slavnou hru Dobytí severního pólu: „ Jdu na sever, jdu na sever a už jdu na jih“…. U nás to v praxi právě v souvislosti s hranicemi města vypadá následovně: „ Jsem zpoplatněn, jsem zpoplatněn, nejsem zpoplatněn a už zase jsem zpoplatněn“…. Problém je, že jsem zpoplatněn v těch nejméně vhodných místech. A to jsem stále na stejné silnici, ze které vedou výjezdy do centra města. A protože obchodní zóny, stavební firmy a další subjekty jsou kupodivu schválně v těchto zpoplatněných zónách , řidiči samozřejmě hledají cestu, jak tyto úseky objíždět. A zase kupodivu hledají cestu nejmenšího odporu. A nejsnadnější cesta je vede neomylně do centra města. A tak máme dvě možnosti. Buď zvítězí zdravý rozum a nebo budeme muset hranice města posunout a anektovat další území.
Zase se potvrdilo, že cesta do pekla je dlážděná dobrými úmysly.