S ohledem na to, že pokyny k výběru z bankomatu v cizině nejsou zpravidla dostupné v českém jazyce, a navíc některé platební společnosti složitě slovíčkaří, což může mást mnoho klientů českých bank, požádal jsem Českou bankovní asociaci a její členy, aby umožnili svým klientům nastavit si ochranu karetních transakcí před DCC.
Když se ke mně dostávají zprávy, že za výběr 200 kun v Chorvatsku bylo při použití DCC strženo celkem 258 kun, přijde mi to už jako podvod některých platebních společností, jehož jediným cílem je obrat turisty nejen z České republiky o peníze. Přitom při použití klasické transakce směny korun na kuny bankou, by klient zaplatil navíc místo 58 kun pouze něco kolem 24 kun. To vše neoprávněně negativně dopadá na reputaci českých bank, které za praktiky pochybných platebních společností nemohou. Na druhou stranu ovšem většina z českých bank stále nenabízí svým klientům možnost ochrany nastavením blokování DCC u svých karet.
Věřím, že by o možnost chránit své prostředky blokací této, zpravidla pro klienty nevýhodné, transakce mělo zájem mnoho občanů České republiky. Proto za Piráty jako místopředseda podvýboru pro bankovnictví žádám otevřeným dopisem prostřednictvím ČBA všechny české banky, aby umožnily svým klientům lepší ochranu svých prostředků při karetních transakcích přidáním možnosti blokování DCC. V tuto chvíli nabízí svým klientům možnost zablokovat si DCC u karet pouze mBank, Fio banka, Expobank a Equa bank, které tak přicházejí s bezpečnostním standardem, který by měly ostatní banky následovat. České občany varuji před použitím DCC, kterou by mělo být možné při každé karetní transakci odmítnout. Žádný turista, nejen ten český, by neměl přicházet o své peníze kvůli praktice, která hraničí se zlodějinou.