A bohužel to vypadá tak, že trápit je budou ještě dlouho. Podle včerejšího sdělení náměstka ministra dopravy není reálné, že po okruhu budou jezdit řidiči ani v roce 2023. A vleklá je i příprava a výstavba dalších obchvatů.
„Středočeský kraj nebyl za poslední dvě volební období schopen otevřít ani jeden jediný obchvat na silnicích druhé třídy, a tak jeho plány na výstavbu desítky obchvatů, které zveřejnil hejtman Petera krátce před volbami, působí poněkud úsměvně. Na slibech, které od sociální demokracie zazněly, se bohužel jezdit nedá, i když je jich už skutečně mnoho,“ říká na adresu vedení hejtmanství Věra Kovářová (STAN), krajská opoziční zastupitelka a členka výboru pro dopravu.
Pavel Martiník, kandidát do krajského zastupitelstva za Starosty a nezávislé ze Slaného, k tomu dodává: „Neuvěřitelně dlouho se ve Středočeském kraji vleče i výstavba obchvatů na dálnicích a silnicích první třídy, kterou má na starosti Ředitelství silnic a dálnic. Příkladem je Slaný, kde se obchvat připravuje už přes třicet let a stále se nic nezměnilo na tom, že obyvatele města sužuje hluk, prach a zápach z kamionové dopravy. V současnosti je sice výhled příznivější, ale musím se ptát: budou stejně dlouho jako Slaný čekat ostatní středočeské obce a města?“
Starosta Dolních Břežan a krajský opoziční zastupitel Věslav Michalik (STAN) doplňuje: „Odpověď bohužel zní ano – pokud by kraj byl tak „aktivní“ jako dosud. Prostor pro změnu k lepšímu na úrovni kraje určitě vidím, ať už jde o pečlivější přípravu projektů, důslednější využívání dotačních titulů nebo odkládání dostatečného množství prostředků na kofinancování dopravních staveb. Beze změny fungování Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI), který by měl podporovat například výkup pozemků pro výstavbu obchvatů na silnicích druhé třídy, to ale i přes nejlepší vůli kraje v budoucnu nepůjde.“